bambi

Nutella Varm Choklad
Jag var så sugen och kunde inte hålla mig när jag gjorde denna så jag brände mig på tungan! Hur gott blev inte det här? Jag är nästan sur på mig själv att jag inte har kommit på detta tidigare?!? Och missat en massa mysiga vinterkvällar med denna goda varma chokladen!!
 
 
Så här gjorde jag:
 
ca 3 dl mjölk
1 stor matsked nutella
vispad grädde
nougatsås
 
1. Vispa ner nutellan i mjölken i en kastrull. Låt koka upp och servera varm tillsammans med vispad grädde och lite nougatsås på toppen! Njuuuuuut!
 
#1 - Anonym

Men jösses - Farligt gott !! :)

#2 - Luxxie - Kreativt kaos & Konstigheter

Wow, varför har man aldrig tänkt på det förr? Så smart, det måste provas för det verkar ju supergott !

Svar: Det är det verkligen!! Man kan gott öka mängden Nutella i receptet också :)
bambi

#4 - Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Oj oj de där ser gott ut, farligt gott ;)

#5 - Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Å så gott det låter!

#6 - Sophie

Oj oj oj! Ser sjukt gott ut!

#7 - Sailor Wood

Åhh vad underbart gott det låter!! Synd att Nutella är så dyrt! :/

#8 - Ewa (mamma till 6 döttrar)

Ja det lät MKT gott :)
Men jag brukar göra så att jag gör en egen varm choklad.. kakao, socker, grädde.. + varm mjölk.. häll i lite mintlikör (Minttu) och sen toppa med vispad grädde... YUMMIE!!! :)

Svar: Åh, det lät också jättegott!!! :D
bambi

#9 - Hanna

Oh my, älskar nutella! Detta måste testas!

#10 - Mamma Maria

Åh, det låter ju jättegott!