bambi

Vart åker man inom Europa på hösten eller vintern?
Föresten, jag har ju vunnit en resa! Det har jag glömt att blogga om! I fredags fick jag veta att jag har vunnit en resa till valfri destination inom Europa med Airbnb. Kruxet är att jag måste utnyttja resan innan januari 2013. Vilket alltså innebär en höst/vinterresa. Men vart ska man då åka? Helst så skulle jag vilja åka till något varmt ställe men europa är ju inte så varmt under hösten och vintern?!
 
Jag vet inte heller om vi ska ta med barnen eller bara åka på en weekend jag och maken... eller ska jag ta med en kompis kanske...?
 
Men första frågan är helt klart VART åker man inom europa under hösten och vintern? Jag kan säga att jag har varit i Rom två gånger, har varit i Venedig, Paris och Berlin. Har åkt till sol och bad (alltså charterdestinationer) i Grekland, Spanien och Italien. Har däremot aldrig varit i London, pinsamt när man är engelsklärare och allt... så man kanske skulle ta en tur dit?? Ska man ta med barnen?
#1 - Lillgarden

Vad kul med en vinst.. Men oj vad svårt att komma på när man får välja så fritt!!

Sv: Anna har verkligen dille på elefanter nu. Man ska sjunga elefant sånger och hon ska se det på sitt Tutitu på youtube, så sött så.

#2 - Kissowa

Åk till London i december och gå på världens största leksaksbutik! Man kan lätt spendera flera timmar därinne.

#3 - Hanna

Island har jag hört ska vara fantastiskt :) ps. Hur ofta kollar du Instagram? Lämnade ett litet "meddelande" ;)

Svar: Oj, visste knappt att jag hade instagram?!?
bambi

#4 - Therese

London är jättemysigt! Men även Cambridge! Ja, det säger jag för att jag bor här. Men det är så himla fint här och ett oväntat resemål. Här kan ni strosa i affärer, åka puntingbåt på floden, äta massa goda scones, gå på pub, gå gratis på museum och titta på alla häftiga college. Passar extra bra om ni gillar historia! London kan ni åka till över dagen, tar 45 minuter med tåg :)

#5 - Natali BLOGGAR om livet ♥♥♥

Varför inte åka innan jul och julshoppa i en storstad - London är ju mysigt innan jul eller kanske Paris eller varför inte Barcelona :)

#6 - therese

London är ett lysande resmål! För er egen och för barnens skull åk själva. De är för små. Ni lär uppskatta och hinna med mer av stadenutan dem. Tids nog kan ni åka med barn. Vi delade upp oss för några månader sedan. Sambon var hemma en helg med tvååringen jag tog med sjuåringen till london.

#7 - Anonym

Helt klart Barcelona, bästa europiska staden enligt mig!

#8 - Jennie

Island eller Prag. Det finns så otroligt mycket att se både på Island och i Prag.
Dock vet jag inte vädermässigt hur det är då jag varit på dessa ställen i augusti.
Men för sevärdhetens skull så skulle jag gärna åka dit igen.
Till dessa ställen skulle jag åka med maken. Inte ta med barnen. Är mer intressant för vuxna än barn

#9 - dianasdrömmar

Grattis din lilla turgumma :) Barcelona du och maken tycker jag, mannen och jag var där i slutet på okt och det var underbart vi tom badade :) dags att ses snart? kram Diana

#10 - dianasdrömmar

Grattis din lilla turgumma :) Barcelona du och maken tycker jag, mannen och jag var där i slutet på okt och det var underbart vi tom badade :) dags att ses snart? kram Diana

#11 - Jessica

Haha ja man får det intrycket först :D
Bara för jag såg trailern på den och den blåa gubben vågade jag inte titta först, men det är bara att spola förbi om man vill. Men nu är jag bara fascinerad :D

Himla fin design!

Hoppas du får en fin Söndag du med!

#12 - Znogge

Beror på hur stora barnen är. Men det finns mycket att se där så varför inte ;-) Grattis till vinsten!

Svar: Barnen är 4 år och 2 ½ år :)
bambi

#13 - Malin

Madeira! Varmt länge på året, väldigt vackert...

#14 - Susanne

Grattis till resan. London är en fantastisk stad tycker jag iaf.

#15 - Coquina

Skoj med resa =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling där du kan vinna mässbiljetter och biobiljetter =)

#16 - ♥ Tirja ♥

Jag hade åkt till London, iaf!
Eller Island (fast det kanske inte hör till europa föresten...)
Men det är mina två stora drömresemål!

#17 - Fröken svår

Grattis till vinsten!
Jag och sambon va i Prag i början på januari för ett par år sedan, fantastisk sagostad med massor av sevärdigheter. Det var dock sjukt kallt och vi hade underställ och skidmundering på oss varje dag för att kunna gå runt och se allt. Jag skulle hellre ha åkt på våren/sommaren.
Har varit i London både med och utan barn, dock bara på vår/sommar och tycker att båda alternativen är bra. Vi hade urmysigt när tjejen var med, finns många fina lekplatser och parker att vara i och mycket att se. Nu är vi inte så mycket för att springa timme ut och timme in i affärer så det kanske var därför vi tyckte det funkade så bra med barn...Att bara strosa och vara.
Men jag såg att någon skrivit Island, det vore väl superspännande! Perfekt vinstresa skulle jag säga ;)

#18 - Caroline

Jag skulle helt klart säga Dublin! Sambon och jag var där på en weekend i November för tre år sen och det var jättemysigt att bara strosa runt mellan alla pubar, gatumusikanter och affärer. Rekommenderas verkligen och jag kommer absolut åka tillbaka :-)

#19 - tindra

Hösten i London är jättefin! Mkt att se & det är så fint där. Ta med dig maken & åk :) lite egentid för er :)

#20 - Hells

London, inte bara for det ar mitt hem sedan 18 ar men ett maste. Med barn maste ni besoka Natural History och Science Museum (ligger vagg i vagg) i Hyde Park finns Princess Diana memorial playground och som nagon anna skrev Hamleys europas storsta leksaksaffar. Utan barn finns det ju en massa andra museum som British museum och museum of London och marknader typ Spitafields/Brick Lane.

#21 - Bee

Åk till Gdansk på weekend! Underbart vacker stad, god mat och bra shopping!

#22 - Anna - Mamma till Emilia med albinism

LONDON!
En helt underbar stad med god mat och SHOPPING!
Ta en vän och bege er dit innan jul, de har underbar julpyntning där och vilken stämmning.
Boka in afternoon tea på ngt ställe och bara mys, London är inget ställe för barnen =)
Jag har varit där många gånger och ett råd är, ta med bra skor!

#23 - Johanna

Frågan är om man i det här "vinstfallet" räknar Kanarieöarna till Europa, för det tillhör ju Spanien...?Där är det ju varmt! =)
Annars är ju som sagt London en toppenstad!

Trevlig resa!!

Svar: Men Kanarieöarna är ju inte sååå varmt på vintern. Jag är i allafall lite av en badkruka om det inte är riktigt varmt. :/
bambi

#24 - Emma

Amsterdam är väldigt mysigt tycker jag! Har varit där tre gånger. :) Dublin är också härligt! En mycket trevligare stad än London tycker jag.

#25 - Sabine-Välbefinnaren

När jag såg rubriken tänkte jag Paris... men där hade du ju varit. Då tycker jag London skulle vara något, med en vän eller din karl. Amsterdam är också himla mysigt med alla kanaler. Edinburgh tycker jag är en blandning av paris och amsterdam, men utan kanalerna och eiffeltornet och folk är verkligen super trevliga där. Underbart! Budapest och Pragh har jag varit i på affärsresa och studieresa, så jag såg egentligen inte så jätte mycket av stan, men vackert var det! Hoppas du får en underbar trip var du än får åka. Hur länge blir du borta? Weekend eller en vecka?? Kram

#26 - Johanna

Kanske inte som Thailand, men oftast gott och väl en svensk sommar! ;)

#27 - Znogge

Lite väl små tycker jag spontant. Hade ordnat barnvakt och det gick...

#28 - Lottiz - Fotograferande fyrabarnsmamma

Grattis till vinsten. Jag har aldrig rest i vuxen ålder, inte eknomi för det så några råd kanjag inte ge.

#29 - Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång!

Jag följer gärna med ;D

#30 - Aniika

Grattis! Jag hade åkt till Edinburgh, en fantastiskt mysig stad med trevligt folk. Men det är klart, har du aldrig varit i London bör du nog åka dit :)

#31 - Sarah

Varför inte en skidresa någonstans hela familjen? ;)

#32 - Hanna - Miosliv

Svar: Okej, men det är du som heter "bambiblogg" på Instagram eller??

Svar: Ja, det är jag! :)
bambi