bambi

Att mata en katt
 
Idag har jag varit och handlat mat åt vår katt Hera. För er som inte känner till Hera (inte så konstigt egentligen då hon inte figurerar så ofta i bloggen) så är hon en Ragdoll och är 8 år gammal. Jag fick henne i födelsedagspresent av maken.
 
Hon är verkligen världens snällaste katt. Hon är extremt kinkig med maten. Jag har aldrig varit med om det tidigare, men hon äter verkligen ingenting annat än sin "vanliga" kattmat. Hon är inte intresserad av köttbullar eller annat, nej, det är bara kattmat som gäller.
 
Förut så hade vi en katt som hette Ronja och då kunde vi inte lämnat något framme. Om vi glömde att lägga undan brödpåsen så kunde vi hitta brödsmulor och brödbitar över hela köket. Oftast så hade hon tagit EN tugga i varje brödbit, så att vi verkligen inte skulle ha någon frukost dagen efter....
 
Så på så vis är det rätt så skönt att Hera är lite kinkig med maten. Det gör inget om vi glömmer något framme.... 
#1 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Våran "morris" är en såndär katt som äter allt. Och mycket. På kvällen smyger hon runt i köket och hoppas alltid att ingen ser när hon hoppar upp på bänkar och stolar på matjakt ;)

#2 - Lesthi

Haha, jag har båda varianterna, min ena katt äter bara kattmat, men min andra vill smaka allt, hon brukar också ta en tugga av varje bröd om natten faktiskt :'D och chips är det bästa hon vet så chips kan man aldrig lämna framme.

Svar: Men varför gör katter så - alltså tar EN tugga från varje bröd?!?
bambi

#3 - En kvinnas vardag

Åh så fin! Hade gärna haft en ragdoll men jag är kattallergiker :( försöker hitta en ras jag tål bättre, men det är tyvärr inte ragdollen, de är ju så fina annars och brukar ha ett lugnt fint lynne. Bättre att hon bara äter kattmat än att hon bara hade velat ha människomat :P

#4 - LILITH - boktokig mamma med Borderline

Så var Klumpen också. Det var bara hans mat som gällde. Försökte med torsk, grädde, lax och jag vet inte allt men han bara stirrade på mig som om jag var dum i huvudet.

Svar: Haha, ja, precis! Som om dom tänker "jaha, och vad ska jag göra med det här??" :)
bambi

#5 - Jenny - mammaliv i Nashville

Jag älskar när djur har starka personligheter! :) Det är så himla härligt!

#6 - maria husetfullt

Söt men bestämd katt låter det som. :)

#7 - Lilla Mysan veterinären

@ En kvinnas vardag: försök med Sibirisk katt. Vissa tål dem bättre. Eller Rex.

#8 - Longevity - en blogg om hälsa

så söt :-)

#9 - Anna

Men så söt!
Våran katt är lite kräsen också... Dock är skinka en storfavorit ^^

#10 - Johanna

Vilken vacker bild! Vacker katt och vacker katt där bakom med ;)
Saknar att ha katt, vår Pysen var så lurvig och go, och han gillade att äta oliver och konserverade champinjoner. :P

Svar: Haha, va? Oliver och konservade champinjoner?!? Har aldrig hört något så konstigt!!
bambi