bambi

Blossas årgångsglögg 2012

Igår var jag på Blossas årliga glöggmingel där dom tillkännager vad årets glöggsmak kommer att bli. Det var ute vid Östasiatiska muséet som glöggminglet skulle hålla till. Det är ju otroligt fint där ute vid Skeppsholmen och när man bor i Stockholm så kan man lätt bli hemmablind. Men när man stannar upp och tittar så inser man hur vackert det verkligen är!
 
 
Jag tog med mig fina Diana så att vi fick chansen att umgås lite också.
 
 
Det bjöds förstås på en massa god mat. Här ser ni buffén som Johanna Westman hade gjort med bland annat köttbullar kokta i glögg på pinnar! Supergoda!
 
 
Godast av allt vad dock dessa pepparkaksflarn med mandarinsås!! Måste prova att göra detta själv! I bakgrunden syns microkaka med grönt te, som ser ut som mossa! Jättehäftigt  :)
 
 
Årets årgångsglögg då? Ja, den ser ut så här när man häller upp den.... och det är alltså vit glögg med smak av ingefära och yuzu (som är en japansk citrusfrukt). Den var rätt så stark först men eftersmaken var väldigt mjuk, så det känns inte alls starkt efteråt. Den kändes inte heller så söt och sliskig som glögg annars kan smaka.
 
 
Här ser ni alla årgångsglöggar som har varit - från 03 till 12  :)
#1 - En kvinnas vardag

Har bara varit i Stockholm två gånger, men jag känner igen den vyn! Så fint!

#2 - Livets vägar

Vilken härlig dag du hade. Trevlig helg!

#3 - fröken K | vill bli amatörfotograf

Coolt. Har du smakat alla andra smaker med Blossa glögg? Vilken tyckte du bäst om i såfall?

Svar: Nej, jag har knappt smakat nån faktiskt! ;)
bambi

#4 - Johanna

Vilket mysigt mingel ni var på!
Tänk att det bara är 3 mån till lucia och snart dags för glögg igen...
Önskar dej en fin helg!

#5 - Ulle

Mysigt mingel. Jag är julnörd så..

Vid just glögg, föredrar jag den alkoholfria saftglöggen. :)

#6 - Lina

Attan att jag missade det :( O förskola var ju stängd igår, så vi va på polismuseet kolla min blogg! Ta m dina barn dit jätte skoj! Kram

#7 - Om Hondjuret

Äsch, skall det va så skall det va Blossa! Eller hemlagad glögg. It´s the very bäst. Och JA, man KAN dricka glögg året om!

//Glöggnörden Elin! :)