bambi

Brownies med godisar
En av favoriterna enligt många av gästerna var helt klart browniesarna. Detta är verkligen ett toppen brownie-recept som är jättegod som den är men går också att variera i oändlighet genom att stoppa ner sitt favoritgodis i det! Jag använde mig utav Reese's, som är chokladgodisar med jordnötssmör inuti och det gjorde verkligen succé! Men man kan också stoppa i daim, plopp, marshmallows, etc.
 
 
200 g mörk choklad
250 g smör, rumstempererat
3 dl råsocker
4 ägg
1 dl vetemjöl
1 dl kakao
½ tsk bakpulver
1 krm salt
 
1. Sätt på ugnen på 175 grader och klä en form (ca 20 x 25 cm) med bakplåtspapper.
2. Smält den mörka chokladen i mikron och låt sedan svalna lite.
3. Vispa smöret och råsockret mjukt och fluffigt. Tillsätt ett ägg i taget och vispa emellan.
4. Rör ner den smälta chokladen i smeten.
5. Blanda i mjöl, kakao, bakpulver och salt i smeten. 
6. Häll smeten i formen och jämna till den lite. Stick ner önskat godis i smeten och grädda i mitten av ugnen i knappt 30 minuter.
 
 
 
#1 - Linda-matstugan

Nu ser jag att de är ju supernyttiga också;-), massa mörk choklad och råsocker. Tur, för jag åt väl 5 st! Så himmelskt goda/KRAM

#2 - Emelie och lilla familjen

Jag som för bara några timmar sedan kom fram till att jag får i mig för mycket socker och borde hålla mig till frukt.. och så lägger du upp ett sånt här recept. Hm, men kanske kan planera in en bakning för att fira att pappa går i pension om några veckor.. tyvärr kommer han inte vara i Sverige då, så han kan inte smaka men vi kan ju fira honom ändå :)

Svar: Det blir ju perfekt! Och självklart ska ni fira din pappa, även fast han inte är i Sverige ;)
bambi

#3 - Lola

Åh, shit pom frit vad gott!

#4 - maya

vart köper man dom godisarna??

Svar: Dom köpte jag i USA men dom kanske finns här i speciella affärer också?
bambi

#5 - maya

tack för snabbt svar!!
får bli klickar med jordnötssmör i helt enkelt...

#6 - Ulle

Åh jesapetter. Schlurp!!

Jag har sett att discshop har en kiosk-avdelning med amerikanskt godis:

http://www.discshop.se/kiosk/american_candy/PG35

Kanske finns de där?

#7 - Fina Frun

Ååååh vad gott!