bambi

Ett paket full med banankola
 
När vi åkte till USA och hälsade på min syster och hennes familj så hade vi med oss en massa svenskt godis. Lakrits var inte så populärt, inte heller bumlingar men däremot så var banan-kola godiset Banana skids favoriten.
 
Jag planerar att skicka ett paket till min syster och hennes familj imorgon och nu har jag handlat 20 stycken Banana skids åt min systerson så att han får smaska lite. Tänkte nog köpa Dumle kolor också... jag tänker mig att dom kanske bli populära där borta? Ska även skicka med ett ex. av Allers där jag var med och pratade om min resa dit över. Får se vad jag mer hittar på att stoppa ner i paketet.
 
Det konstiga är att det redan har gått tre månader sen vi var där, men det känns ju som om det bara var några veckor sen. Känslan är fortfarande så stark....
#1 - a-k

undrar om det där funkar, blir ju tullpliktigt och det accepteras ju inte import av vadsomhelst till privatpersoner i USA. Kolla innan du skickar iaf, bäst om din syster kollar lokalt med tror jag.

Svar: Jag hoppas att dom kommer fram. Men jag tror att det är tull på mat och inte godis...?
bambi

#2 - Longevity - en blogg om hälsa

Åh vad gott, det där är säkert inga problem att skicka!

#3 - Camilla

Ysåg att de skulle baka cupcakes ikväll på hela Sverige bakar. Om du var med, vad skulle du då baka för cupcakes? :)

#4 - Heidi

Hej Bambi! Det var så roligt att följa dig på din USA-resa, gillade när du jämförde skillnader mellan Sverige/USA.
Jag skulle behöva lite tips. Vi ska ha dop i november. Efter 7 års väntan på bebis och flera ivf-försök kom han till slut, vår lille pojke! Min man är äldre än mig och vill inte ha fler barn. Varför berättar jag allt detta? Jo, för att, eftersom jag bara kommer få ett barn så vill jag göra allt ordentligt och perfekt. Efter att ha provbakat diverse bakverk har jag bestämt mig för att köra på cupcakes. Jag ska botanisera lite här bland dina recept innan jag bestämmer mig för vilken sort det blir. Men har du några tips? Fina dekorationer? Söta wrappers (heter det så?) Var hittar du allt sånt? Det vore skönt att kunna beställa allt från ett och samma ställe och inte från flera olika. Jag tar helt enkelt till mig av alla de tips du har att ge gällande dop-cupcakes, kära cupcake guru! XD (Till makens födelsedagsfest i okt blir det oreo-cupcakesen du la ut repris på härom dagen. Kanske trist med cupcakes både på fest och dop men man kan ju variera i det oändliga ändå) kram kram

Svar: Hej Heidi! Jag kan tipsa om webbutiken "strössel & annat" som har ett stort utbud av cupcakeformar och wrappers! Finns även dekorationer! Jag älskar marshmallowcupcaksen som blir så fluffiga och goda! Lycka till och grattis till bebisen!!!!! KRAM
bambi

#5 - Skrotmamman skrotar vidare - nu tre barn på tre år!

Åååååh Banana Skids!! Vilken nostalgi!!! Mmmm. Men de ska vara så där jättesöta, inte hårda. Supersugen jag blev nu... shoppa lite lördagsgodis imorgon tror jag minsann!