bambi

Såg ni Hela Sverige Bakar?
 
Ni missade väl inte Hela Sverige Bakar igår kväll? Jag ville verkligen inte missa det av många anledningar!! Ni vet väl att Nina är en av deltagarna? Det var ju hon som fixade mitt hår så fint för ett par veckor sen. En jättehärlig tjej som jag självklart hejja på!
 
Sen så var jag ju med i uttagningen till programmet (ni som har följt bloggen vet detta). Jag blev kontakad flera gånger och gick till slut dit på intervju. Men dom fokuserade så mycket på min cancer och på min bakgrund från USA och ville att jag skulle vara på ett visst sätt. Det kändes inte helt bra och jag gick inte vidare (jag hann inte ens provbaka något). Men jag är inte ett dugg ledsen för det! 
 
Och jag känner efter gårdagens program att jag vet inte om jag hade pallat att vara med. Nina som är världens coolaste person blev ju stressad, så vad hade jag blivit?!? Jag kanske hade bjudit på min Blåbärstårta men sen vette tusan hur det hade gått med Prinsesstårtan?!? Men jag blev faktiskt rätt så sugen på att testa att göra en Prinsesstårta (vilket jag aldrig har gjort tidigare). Kanske ska baka en i helgen?  ;)
 
Nina har berättat också att det är ju "kunskapsproven" som är dom svåra momenten. Där får man ett recept där inga måttangivelser eller instruktioner finns med och om man inte är van vid att baka efter recept så kan det bli jättesvårt.
 
Men sen så kollar ju på programmet för att jag älskar att baka förstås och jag tycker att själva programmet var riktigt bra. Det var lagom av allt, lagom bakning, lagom mycket om deltagarna, osv. Jag tyckte också att det var bra att dom fick göra två moment innan dom röstades ut. Att dom får två chanser, för alla som bakar vet att det lätt kan gå åt helvete om något inte vill sig och om man bara har EN chans så känns det inte så schysst.
 
Vad tyckte ni om programmet??
#1 - Niiinis Bloggfamiljen

Åh tack fina Du för att du hejjar på mig! Det gör mig glad. Cool vet jag inte om jag är, jag är inte det där i alla fall.... ahahaha.

Måttangivelser får vi men det är det enda, inte tillvägagångssätt eller hur det ska se ut. DET är tufft när man aldirg gjort vissa grejer. :)

Fortsätt heja, TACK snälla!

STOR KRAM

#2 - Loova

jag såg det! Ville inte heller missa det!, Helt fantastiskt, jag blev också väldigt sugen på att baka en prinsesstårta =)

#3 - Sabina

Jag hejar också på Nina :D
Jag tror inte heller jag skulle klarat baka utan instruktioner, och har aldrig hört talas om sättet de skulle göra prinsesstårtbotten på ens, hah!

#4 - Titti

Jag tycker det var ett trevligt program...jag som gillar bakverk....vilka fina tårtor.
Kram Titti

#5 - Ulle

Jag tittade inte men det hade varit spännande om du varit med :)

#6 - emma sofie

Vad roligt att du känner Nina. Hon är ju från Enköping! Jag hejjade på henne också :)

#7 - Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång!

Jag såg det inte tyvärr. Det var ju hockey på tv samtidigt... Men nu har vi köpt en tv till sovrummet så nästa gång kommer jag inte missa :)

Svar: Det går att kolla på webben också tror jag! :)
bambi

#8 - Kristin @ The Chocolate Box

Jag tyckte det var jättebra! Blev också sugen på att göra en prinsesstårta, bara för att se hur svårt det är, haha! Känns ju annars som något man "borde" ha gjort.. Bara det att jag tycker den är SÅ tråkig att äta. Får göra en och ge bort helt enkelt :P