bambi

Att inte konstant vara uppkopplad
 
Imorgon åker vi hem så detta är nog sista gången jag sitter i detta hotells reception och bloggar. Det har fungerat hyfsat att blogga härifrån och jag har lite grann fått in vanan att blogga från resor, för om ni kollar i högerspalten under "RESOR" så ser ni att det har blivit några resor under dom senaste åren.
 
Denna resa så har jag oftast tagit 30-60 minuter efter frukost och gått iväg till receptionen med datorn för att tidsinställa ett par inlägg och om jag har hunnit svara på ett par mail (men jag ligger efter hemskt mycket med mailen - så förlåt till er som jag inte har hunnit svara!). Sen efter min internettid så har vi gått till stranden eller poolen. Nu på slutet har jag tagit mig lite internettid på eftermiddagen ibland också. Men det är rätt så skönt att inte ständigt vara uppkopplad som jag är hemma, där jag kollar mailen ibland flera gånger i timmen. Det är rätt så stressande märker jag nu när jag har sån begränsad internettid.
 
 
Så det har varit väldigt avkopplande och jag har kunnat njuta av en ny bok. Jag har nästan aldrig tid att läsa annars och jag är så glad att jag har tagit mig tid att börja läsa Niceville för den är ju helt underbar! Jag fastnade direkt för den - från första sidan! Och nu kan jag inte sluta läsa den, jag vill att den aldrig ska ta slut!! Jag ångrar dock att jag inte tog den på engelska, jag tycker om att läsa på engelska och speciellt när det handlar om amerikanska södern så känns det lite konstigt med visa ord och uttryck. Men denna bok rekommenderas HELT KLART! Har någon av läst den?
#1 - dan-syndrom [] blod, bajs, bekymmer, bot och bättring

fy tusan vad jobbigt att blogga när man är på semester.
men jag vet själv att man blir lite stressad av att inte skriva något. sen om det är för läsarna eller för ens eget blogg-beroendes skull är oxå intressant.

puss / dan-syndrom

#2 - Anette

Vet du var man kan köpa Vossatassar vantar någonstans?

Svar: Vossatassar finns bland annat hos Ellos! :)
bambi

#3 - Titti

Boken har jag läst ...den är helt fantastisk!
Vi hade problem med internet våra 10 första dagar i Thailand....datorn togs med om kvällen till restaurant med internet!! det var lite jobbigt.
Kram Titti

#4 - Aviaja

Barnen och jag är precis hemkommen efter 17 dagar i Thailand, UTAN internet, TV eller mobilen - Det är helt sanslöst hur skönt det var...

Skulle man behöva att göra oftare !

#5 - http://lhcgirl.blogspot.se/

Vilken fin bild på dig ;du ser nöjd och avslappnad ut :)

#6 - Lesthis gothworld

Jag har inte läst den för jag såg filmen innan jag visste att det fanns en bok! Nu är jag rädd att boken ska kännas seg :P

Det har varit så kul att följa din Egypten resa för övrigt ^^

#7 - Ulle

Jag har börjat lyssna på den men inte lyssnat klart, jag tror jag hellre vill läsa den, för uppläsaren gjorde den inte rättvisa vill jag minnas.

Så jobbigt att inte kunna ha semester helt och hållet, från blogg och uppkoppling. Hoppas ändå att du har hunnit bli riktigt utvilad. :)

Kram!

#8 - Helena - mamma till Eskil och gravid med lillasyster

Har läst boken och tyckte den var helt fantastisk! Grät en del på slutet tom och sen såg jag filmen och grät då också.. Filmen var väldigt bra också men läs boken först.

Vi var på Teneriffa i höstas - en vecka och då ingick gratis wi-fi - på gott o ont - hade varit skönt att släppa allt vad blogg, facebook och mail heter under en vecka men man kopplade inte ner och det är ju lite synd egentligen när man är på semester..

#9 - Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Näe, har inte läst så lämna inte kvar den där så jag kan sno den till vår semester hahhaha.

#10 - Fnulan

Skönt att få en paus i bloggisfären!! Kramen