bambi

Favorit i repris - Regnbågscupcakes
När jag kollar på vad folk har sökt på för recept på Google och kommit till min blogg så ser jag att i topp ligger regnbågstårta (som jag gjorde till Leahs 2-års kalas) men även dessa regnbågscupcakes är oerhört populära! Och det förstår jag för dom är jättefina och roliga! Ska nog ta och baka dom snart igen! (Dom är verkligen perfekta till barnkalas!)
 
 


200 g smör
1 ½ dl mjölk
3 dl strösocker
4 ägg
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
5 dl vetemjöl
Karamellfärger

Frosting
100 g naturell philadelphiaost
50 g rumstempererad smör
3 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
Några droppar karamellfärg

1. Vispa socker och ägg vitt och pösigt.
2. Smält smöret och tillsätt mjölken.
3. Rör försiktigt ner dom torra ingredienserna i äggblandningen. Tillsätt därefter smörblandningen.
4. Sätt ugnen på 200 grader och fördelen sedan muffinssmeten i 5 olika skålar. Fördela karamellfärgerna som på bilden (ha gärna i ganska mycket färg så att färgerna blir starka):



5. Sen är det bara att sitta och ha i lite av varje färg i varje muffinsform. Det är lite pilligt. Jag försökte se till att varje ny färg täckte den förra färgen helt och hållet.
6. När du har haft i alla 5 färger i alla muffinsformar låt dom grädda mitt i ugnen i ca 15-20 minuter (beroende på hur stora dom är, känn med en sticka).
7. Blanda frostingen medans muffinsen är i ugnen. Se till att det inte är några smörklumpar kvar! Låt frostingen stå i kylen medans cupcaksen svalnar.



P.S. Gilla gärna inlägget på Bloglovin' (eller Facebook) så att fler få ta del av detta underbara recept!! Och börja gärna prenumerera på min blogg om du inte redan gör det  :)
#1 - Emeli

De ska jag prova göra till dotterns kalas i maj. Har du några fler tips på roliga Bakverk till en 4 åring? :)

Svar: Nu ligger ju ett recept uppe på Whoopie Pies på bloggen... det kanske skulle vara nåt? :)
bambi

#2 - Carola Paro

Jag har gjort regnbågscupcakes flera gånger efter att jag hittade receptet hos dig! Främst till kalas. Dock brukar jag göra dem i miniformat, ungarna orkar inte äta upp dem annars, haha! De är väldigt uppskattade av både stora och små!

#3 - Camilla

Hej på dig!
Måste verkligen tacka för ett toppen recept.. Och så roligt ett..
Jag hade ideé torka inför sonens kalas i går och visste inte vad jag skulle baka för roligt, men så kom ditt i nlägg i precis rätt tid och jag bestämde mig för att testa.. Och vilken lycka.. :-)
Dom blev genast poppis och upp ätna på engång.
Jag gjorde dom i vanlig muffins storlek för att det inte skulle bli för mycket men det hade inte gjort något för många tog 2 st i stället..
Så nästa gång blir det större..
Tack igen för receptet..

Kram på dig.

Svar: Va roligt att höra!! :) KRAM
bambi