bambi

Hur gör man snygga bullar?
 
Hela förmiddagen har jag stått och bakat bullar. Vårt förråd (som vi alltid har) i frysen är slut och sen så fyller ju Leah år imorgon. Det blir ingen tårta imorgon, utan det får hon på sitt kalas i helgen, istället blir det lite bullar. 
 
Jag tycker att det kan vara lite svårt att få till riktigt snygga bullar, så jag googlade lite och läste på lite (älskar internet, där kan man hitta allt!). Bästa tipset är att när man har skurit ut en remsa att dela den i hälften en bit upp (så att det ser ut som ett par långa byxor) och sen snurra dom två delarna innan man gör en knut av hela remsan. Det behövs lite träning... men sen blir dom faktiskt rätt så snygga!
 
#1 - Mia - träning och småbarnsliv

Åh, bra tips!

#2 - Jannice

Jag bakar rätt mycket, men har aldrig bakat bullar. Och mina barn älskar bullar, så det är ju skitdumt. Men jag tycker det verkar krångligt och tar tid. Det är nog en spärr jag måste försöka komma över... =)

#3 - Julia

Jättefina! :)

#4 - Lotta

Sådär lärde mamma mig att göra när jag var liten, har upptäckt nu i vuxen ålder att det är smidigare att bara rulla och skära.
Fast jag har nån tvångstanke som tvingar mig att göra kanelbullar till fina snurror (som du gjort här ovan), och vaniljbullarna till vanliga rullar. Har försökt att bryta detta beteende, helt förgäves..

#5 - Millan - två små och mamma mu

Jag blev så sugen på kanelbullar nu att jag var tvungen att göra egna! Fast jag kan inte göra sånnadär fina, det blir vanliga "snurror" nu när det ska gå snabbt =)

#6 - Sara

Jag brukar skära ut en remsa och sedan dela den i 3 delar, nästan hela vägen upp så det blir som tre smala slingor som sitter fast högst upp. Sedan blir det fint om de vänder sig lite utochin, så kanelfyllningen syns lite på utsidan. Har gjort bullbak idag med bilder på min blogg om du vill kika :)

#7 - Sara

Jag brukar skära ut en remsa och sedan dela den i 3 delar, nästan hela vägen upp så det blir som tre smala slingor som sitter fast högst upp. Sedan blir det fint om de vänder sig lite utochin, så kanelfyllningen syns lite på utsidan. Har gjort bullbak idag med bilder på min blogg om du vill kika :)