bambi

Odd Molly och Please jeans
 
Innan vi reste iväg så shoppade jag lite nya kläder, lite resekläder. Så hela outfiten som jag hade när jag flög var ny. Jag har länge velat testa Please jeans som alla höjer upp till skyarna. Jag är egentligen i grund och botten en riktig jeans-tjej och jag har några favoritmärken sen förut (som Seven for all mankind, Fornarina, Rock & Republic, mfl) men jag tror att Please också kommer att bli en favorit. 
 
Dom är sköna, strechiga och har jättesnygga detaljer. Men dom är väldigt stora i storleken, man måste gå ner minst en storlek i dessa. 
 
Koftan är också ny och kommer från Odd Molly och heter Canna cardigan. Jag har en canna cardigan sen tidigare men i ull och älskar den också. Denna är i bomull och kommer användas massvis under våren och sommaren!
 
 
 
Denna bild är då tagen efter vi kom hem från egypten (osminkad och oborstad men det bjuder jag på). Under koftan hade jag på denna nya top som också är från Odd Molly och heter The artists wrap top. Den är superskön och mjuk i kvalitén. Jag har haft den en massa hemma nu och myst i.
#1 - Lesthis gothworld

Varför ursäktar du dig att du är osminkad och oborstad? :) Jag skulle inte ens tänkt på det om du inte hade kommenterat det själv.
Anledningen till att jag är dryg och skriver detta är för att jag vet ju hur genusintresserad du är, jag själv försöker att tänka på att inte ursäkta mig när jag inte är det som samhället anses vara "fin". Hur tänker du om det? Skulle en man ha ursäktat sin bild på det viset osv?
(jag menar det inte som klagomål, utan jag är bara intresserad av att diskutera och höra dina åsikter)

Svar: Jag sminkar mig väldigt väldigt lite. Typ bara lite mascara för att se lite piggare ut, men att inte ens borsta håret känns lite ovårdat (enligt mig)... haha... oavsett kön ;)
bambi

#2 - Hondjur

Älskar både koftan och tröjan under!! :)

#3 - Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Jättesnyggt!! Har du börjat bli mer förtjust i odd molly igen? för visst har du haft en liten down-period gällande odd molly-shopping??

Svar: Nja, inte så mycket. Det blir nog bara dessa två plagg från vårkollektionen. Annars så brukar det bli 7-10 plagg från kollektionerna.
bambi

#4 - Anna

Är också sugen på Please-jeansen men storleksmässigt känns det
svårt ;-)

Vilken storlek valde du jämfört med vanliga jeans?

Är själv en stl 38 i vanliga byxor och 29/32 i jeans.

Kram, läser alltid din blogg är mångsidig och intressant - har
det mesta gemensamt ; klädsmaken, yrket småbarn, restokig you name it! Kul att du skriver om massa olika spännande saker!

Svar: Jag tog storlek M i jeansen men dom är för stora. Nästa gång kommer jag nog ta S i please-jeansen. Jag har annars storlek 40 eller 31/33 i jeans.
bambi