bambi

Släktkalas med hemmabyggd dockhus
 
Igår var det också dags för kalas, för familj och släkt. Jag gjorde en hallonpavlova till det kalaset, en gammal favorit som jag bakade väldigt ofta förr. Som ni ser så har jag på min nya topp från me&i - älskar den!
 
Leah blåser ut ljusen - igen
 
Leah och farmor kikar på vimplarna 
 
Zack och Leah busar med morfar
 
Barnens morfar kom till kalaset med två stora flyttkartonger! Vilken överraskning, för dom innehöll ett hemmagjort dockhus och garage/räddningstjänst! Så otroligt fina!
 
Dockhuset innehåller en massa fina detaljer, som en fungerande klocka (ett gammal armbandsur), solceller på båda taken till batterierna (inköpta på Biltema berättade han och håller upp till 6 timmars användning) så att barnen inte behöver hålla på med någon elsladd.
 
 
Badrummet har ett litet badkar och har riktig kakel på väggarna. Golvet i sovrummet är en mjuk matta (en frottéhandduk). På räddningstjänstens garage så finns det lite roliga detaljer som en stång som brandmännen kan glida nerför och så står det "Brandchef Zack" vid ingången.
 
Barnen blev verkligen överlyckliga över dom fina hemmagjorda presenterna och jag blev tårögd när jag såg dom och tänkte på hur många timmar min pappa måste ha lagt ner på dom. Hur han måste ha letat efter dom rätta detaljerna. Det känns verkligen speciellt!   :)
#1 - Cajsa

Vilka fina kalas du ordnat. Jag blir så inspirerad att baka allt du bakar:)
Fantastiska presenter din pappa gjort. Jag blev också rörd haha!

#2 - Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

VIlket underbart dockhus, så fint gjort av honom!

#3 - Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :)

Det var verkligen omtänksamt av honom! Jag förstår att både du och barnen blev glada :)

#4 - LILITH - Boktokig mamma med borderline

Vilken underbar present. Inte bara presenten i sig utan just all tid han har lagt ner, en mer personlig present går inte att få.

#5 - Ulrika Renström

Wow vilken underbar present barnen fick. Vilken kärleksförklaring!

#6 - Finurliga fröken

Vilken fantastisk present! Vilket jobb han har lagt ner på den presenten. Nått som kommer vara ett minne för livet. De värmde i hjärtat när jag läste om det. Kram

#7 - Carola

Nej vad fint gjort av honom!! Det där att han lagt ner så mkt tid också..det är det som värmer mest i hjärtat!

#8 - Malin

Wow, vilken fantastisk present!
Vilket sentimentalt värde dom kommer ha framöver också, riktiga släktklenoder. Roligt!

#9 - Titti

Vilken fin gåva...den kommer barnen ha så mycket glädje av!
Kram Titti

#10 - Maria

Vilken underbar present! Jag blev också alldeles rörd av din pappas omtänksamhet. Så mycket kärlek!

#11 - tindra

Så omtänksamt, ett jättefint minne för er :) kram på er

#12 - Malins blogg

Wow vilken present! Nästan så jag blir avundsjuk själv! Så underbart att han lagt ner all den tiden och omsorgen i presenten. Det är så få som gör det nuförtiden känns det som.

#13 - Marie-Louise

Vilken otroligt fin och genomtänkt present <3 Jag förstår din känsla. Kram

#14 - Helena

gud vilken present!! verkligen roligt med alla detaljer!

#15 - Julia

Åh, vilken fin present! :)

#16 - Julia

Wow, så fint! Tycker det är de absolut bästa presenterna att få. Något personen gjort själv och lagt ner tid på. Blir så personligt och äkta.

#17 - susanna

ååh, snälla du, visa fler detaljbilder om du har tid! ser så fint ut.

#18 - Rita

Oj vilka härliga presenter, som de säkert kommer att ha kvar till sina egna barn!

#19 - Thina

Vilken underbar present och det är ju verkligen inte något som man bara slänger bort när de vuxit i från det Det är verkligen en samlar sak

#20 - Kari

Til inspisrasjon. Takk for tips!