bambi

Tänk vilken makt han har!
 

Zack sa till mig igår ”Vet du mamma vad jag vill bli när jag blir stor?”

”Nej?”, svarade jag.

”Jag vill bli kock!” svarar Zack.

”Jaha! Vill du laga mat och så?” frågade jag.

”Nej, jag vill bli glass-kock. En sån kock som delar ut glass!”, säger han då.

Han måste ha blivit väldigt imponerad av han som delar har upp glass åt folk. Tänk vilken makt han har  ;)

 

En man med mycket makt! "You get ice cream!"

 

#1 - jenny - mammaliv i nashville

Han tänker nog att då kan han äta glass heeela dagarna ;) Underbart att höra barns drömmar. Jag minns själv hur jag ville jobba i leksaksbutik & tänkte att då kan jag ju leka hela dagarna. När jag sedan väl jobbade i butik så var det ju en helt annan femma ;) Men det finns ju inte i barnens fantasi. Så fint! De ser bara de positiva & det som är kul!

#2 - Hondjur

Haha. Helt underbart och helt rätt tänkt! Hade jag med velat .. laktosfri glass dock! :)
Talibanen vill dock jobba på dagis och med djur just nu... hon har nog missat glass-grejjen! :)

#3 - Lesthis gothworld

Haha vad gulligt, barns framtidsplaner är alltid roliga :D

#4 - Longevity - en blogg om hälsa

Haha vad sött! Vad fi han är i håret! :-)