bambi

Dokumentärer som måste ses!!
Jag är en riktig dokumentär-junkie. Som jag har nämnt tidigare i bloggen så älskar jag dokumentärer om flygplanskatastrofer och om mördare. Men jag tycker även om andra dokumentärer som Born Into Brothels (som Natali tipsade om i sin blogg) som handlar om barnen som föds och växer upp i horhusen i Indien. Det är hemska förhållanden och man kan inte låta bli och tänka på vilken annorlunda uppväxt dom får jämfört med barn här i Sverige.
 
Den här dokumentären är otroligt gripande och är bland dom bästa jag har sett. Den handlar om en vän till en pappa som har dött som gör en film till sonen. Den bara MÅSTE ses!!! Bästa någonsin!!
 
Den här dokumentären om en pro-life klinik som bråkar med en abortklinik tyckte jag var intressant. Det är intressant att se hur dom arbetar (och vilka lögner dom matar folk med).
 
Sen kan jag rekommendera alla Dox dokumentärer, dom brukar alla hålla hög kvalité och vara väldigt intressanta.
#1 - Titti

Håller precis på att se "Born into brothels".....rekommenderar också Nahid Perssons dokumentärer....Natali har skrivit även om de.
Kram Titti

#2 - Maria

Kan varmt rekommendera en dokumentär som heter "Buck", gick som Dox-dokumentär för ett tag sen, var tvungen att jaga rätt på en DVD-utgåva för jag blev så tagen...
Bli inte avsrkäct om du läser vad den handlar om, man behöver inte älska hästar ( jag gör det inte ) för att bli förtrollad...

#3 - Alfva

Jag är också dokujunkie och har senaste veckan sett massa riktigt bra, bland annat flera av de ovan nämnda inkl en Dox-dokumentär som heter Bombay Beach. Den gjorde så ont inuti mig. För att inte prata om Nahids båda tillgängliga dokumentärer på svt då.
Finns även en dokumentär som heter Street Balad: A Jakarta Story som förtjänar att ses.
Men förra veckans absolut mest intressanta heter Hej Svensk och handlar om en lågstadielärare i Huddinge som i stort sett är den enda svenska kontakten som dessa barn har.

#4 - L

Jag tipsar om For the Bible Tells Me So! Välgjord och viktig att se :)

#5 - Cissi

Tack för tipsen!
Älskar också dokumentärer, framför allt om "udda" personer, älskade hästmannen (tills det kom fram hur han egentligen behandlade hästarna) och de där 2 bröderna (Sigvard & ??)