bambi

Ibland får man tacka nej till saker....
God kväll! Idag är jag trött! Leah vaknade kl. 3 i natt och ville gå upp och titta på tv, efter lite övertalning så somnade hon till slut om. Tre lektioner och ett möte under dagen har jag haft också. Det känns som att det tar mycket energi att jobba, pendla, skynda sig att hämta på förskolan och allt det där emellan. 
 
För jag hade faktiskt TRE saker som jag kunde göra ikväll: ett Netflix-event (som jag gärna hade gått på för att träffa Fnulan), ett skönhetsevent på Akademikliniken eller köra bootcamp. Istället så valde jag att stanna hemma och vet ni vad? Det är faktiskt otroligt skönt att känna att jag kan göra det valet. Man måste inte vara igång hela tiden och tacka ja till allt.
 
 
Istället så har jag myst här hemma med barnen och vi har tittat på Tingeling och vingarnas hemlighet. Zack tyckte om att det var ett lyckligt slut  :)
 
Sen så kom Arla med ett härligt bud, i en tårtkartong!! Detta skedde ungefär samtidigt som jag började baka lite smått, baka något som gjorde att jag behövde hacka en massa choklad. Så nu har vi en massa massa fika här hemma. Maken ska ta med sig ena till jobbet imorgon, som tur är. Och sen hoppas jag att Fnulan ska komma hit imorgon och hjälpa mig att äta upp den andra (ni som följer mig på Instagram har redan fått en sneak peek på den som jag har bakat).
 
Snart dags att hoppa i säng... ja, ikväll blir det tidigt!
#1 - Fröken M

Det låter som ett klokt val ! Ibland är det skönt att "bara" vara hemma :)

#2 - Longevity - en blogg om hälsa

Hälsa Fnulan!

#3 - Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Låter väldigt klokt att tacka nej. Ibland måste man ju bara få va!

#4 - Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Jag tackar mer nej än ja, jag har inte tid eller ork. Beundrar er som orkar så mycket.

#5 - Stina S

Visst är det härligt att kunna välja! Ha en fortsatt härlig helg! :)

#6 - Ingela

Hej hej! Kikar in och ser hur det ser ut hos dig :-) Oj vad smaskigt fika ni fick, inte helt fel.
Ha en fortsatt trevlig helg!
// Ingela (från Märsta, bloggkryssningen)