bambi

Tycker ni om att fylla år?
Idag är det en av mina bästa vänners födelsedag, Linda fyller år (gå gärna in och gratta henne) och jag ringde henne imorse och grattade henne. Hon var på väg till jobbet och vi började prata om detta med att man borde få vara ledig på sin födelsedag. En dag om året borde man få göra precis vad man vill.
 
Sen tog jag upp detta med att jag tycker att alla borde vara extra snälla mot en när man fyller år. Men det är inte så lätt för folk att veta att man fyller år, så man kunde kanske införa att alla som fyller år får ha någon slags skylt på sig så att alla visste det. Då kunde folk le lite extra mot en, erbjuda en sin sittplats på tunnelbanan eller så kunde man kanske få en liten chokladkaka när man gick och handlade. Borde inte alla få ha en speciell dag så där en gång om året?
 
Jag älskar att fylla år och kräver ofta att maken ska skämma bort mig extra mycket just den dagen. Jag vill helst inte behöva lyfta ett finger på min dag... Hur känner ni inför födelsedagar? Tycker ni om att fylla år?
#1 - Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Jag älskar att fira andra som fyller år och hjälper gärna till med kalas och sånt. Men jag tycker inte om att bli firad själv :)

#2 - LILITH - Boktokig mamma med borderline

Jag älskar födelsedagar, både mina egna och andras.

#3 - Hanna E

Jag älskar att få paket och firar gärna med familjen, men jag gillar inte större firanden. Så jämna födelsedagar firar jag gärna själv med min familj.

Det är lite samma med barnen, men jag försöker att inte visa det så de får ha sina kalas precis som de vill att de ska vara.

#4 - Rita

Jag älskar att fylla år och fira alla familjemedlemmars födelsedagar. Vi sjunger för den som fyller år och ger paket och frukost på säng. Sen får födelsedagsbarnet välja middagsrestaurang eller hämtmat och blir extra ompysslat hela dagen. Mysigt!

#5 - Lisa

Jag har också alltid älskat att fylla år, men i år var jag inte alls lika exalterad som jag varit...?
Märkligt, hade inte ens en önskelista...

#6 - Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Jag har börjat tycka om det.....men har världens ångest inför varje fördelsedag. Inte pga åldern utan något annat som stör. Vet inte vad det är.

#7 - Sara

Jag älskar att fylla år! Älskar även att fira andra, speciellt min dotter. Mycket firande ska det vara, med tårta, ballonger och presenter.

För ett par år sen träffade jag en tjej som berättade att hon alltid tar ledigt på sin födelsedag och bara gör roliga saker hela dagen - ingen disk eller städ, bara morgonrock, choklad, massage och bra tv-serier. Jag tyckte att det var världens bästa idé, så sen dess gör jag likadant!

#8 - Hanna

jag är faktiskt alltid ledig på min födelsedag! Om man nu kan kalla det att vara öedig dagen före julafton!

Lite bökigt att fylla år så. Klart man vill fira, men det är så mycket kring jul ändå. Presenter är oviktigt för mig, men vill att barnen ska få fira mamma sin. Att få lära sig att uppvakta är viktigt, så vi uppmuntrar dem alltid till att göra teckning och frukost på sängen till den som fyller år. På min födelsedag blir det god frukost från barnen och sedan är det jag som väljer middagsrätt....ofta sushi eftersom vi annars ägnar oss att förbereda morgondagen :)

#9 - Popprinsessan

Jag gillar också att fylla år! Tycker att det är kul att få se barnen vara lite uppspelta över att de överraskar sin mamma. Tyckte att idén med att vara ledig på sin födelsedag låter toppen, så det kanske jag ska slå till på i år! Gå på någon behandling och fika på stan i lugn och ro., ahh!!

Jag gillar också att förbereda inför andras födelsedagar och snart är det makens tur att fylla år ;-)