bambi

Världens gulligaste felsägning
 
Jag glömde ju att berätta om världens gulligast sak som Leah sa igår! Hon säger ju ibland lite knasiga saker och kallar saker som dom inte riktigt heter (det gör väl dom flesta barnen i den åldern). Men i allafall så såg hon flera som åt sockervadd på Skansen och hon utbrister "Jag vill också ha sockervalp!" . Haha... vi kunde knappt hålla oss för skratt!
 
Hon fortsatte sen att säga "sockervalp" varje gång hon pratade om sockervadd, även om vi försökte rätta henne. Men det lät så gulligt med en "sockervalp"  :)
#1 - Emely Tuväng

Haha, så söt! Min grabb är också i den där åldern. Jag rättar han men fastän han kan säga saker "riktigt" så kör han ändå på sitt. Just nu är det hungrid istället för hungrig och völk istället för mjölk! Det låter skitkul. :P

#2 - michaela- mamma till tre 💗

haha. men åh..gulle!

#3 - Tant Skarp

Hahaha!
Har en 4,5-åring som började kalla sin gudmor för "gulmor". Och det har liksom hängt i...

#4 - Sofia

Min son säger också sockervalp :)

#5 - Dessie - Mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis

Aww, va gulligt :) Alicia säger bara mindre trevliga saker som felsägningar haha :P Kukas, Kukan, Pippa m.m :P