bambi

Hur påverkar musik hur vinet smakar?
 
Jag blev utvald av Spot and Tell att ha en hemmaspotting med Gato Negro. Så i fredags hade vi över makens kusin och hennes sambo och son. Dom är veganer så jag hade förberett en god böngryta med kokosmjölk. Jag var lite nervös inför kvällen eftersom jag skulle laga veganmat och har aldrig gjort det förut men dom tyckte det blev jättegott (och försäkrade mig om att dom inte bara sa så). Till det drack vi Gato Negro Cabernet Sauvignon och gjorde Gato Negros musikundersökning. Där kan man själv skapa en låt som man tycker passar till vinet, för oss blev det en romantisk jazzlåt  :)
 
Vi pratade om hur olika slags musik kan påverka hur vinet smakar. Jag som är intresserad av psykologi tycker att sånt är så sjukt intressant. Att alla möjliga intryck, allt från musik till vart vi är, kan påverka våra smaksinnen. Det är så intressant att vi är så påverkbara!
#1 - Bullermamman

VILKEN fin blogg du har! Allt ifrån fin design till inspirerande inlägg. Ta hand om dig, och kika gärna in hos mig! Kram Bullermamman

Svar: Tack! Men just idag har bloggen faktiskt flyttat till ---> http://www.femme.se/bambi/
bambi