bambi

Har ni testat barfotaskor?
 
Förra veckan var jag på ett event som Merrell anordnade på Rosa Skrot. Vi fick prova ut ett par av deras nya barfotaskor och vilken känsla det var! Skorna är extremt lätta (väger bara 200 g) och är lite större framme vid tårna så att man ska kunna använda tårna när man går eller springer. Det blir alltså samma känsla som när man är barfota och man använder hela foten utan att "låsa" fast den i ett läge som man vanligtvis gör i vanliga skor. På så vis tränar man många muskler som man inte vanligtvis använder och man får bland annat bättre hållning (något jag är väldigt glad för!).
 
 
Snygga är dom också!
 
 
Min fina bloggkollega Lofsan körde ett pass med oss där hon visade övningar där man kan utnjyttja barfotaskornas mjukhet. 
 
Jag tror att jag kommer ta mig mitt par till Barcelona för dom är grymt sköna att promenera i! Har ni testat barfotaskor?
#1 - Mia - träning och småbarnsliv

Ja, älskar barfotaskor! :)

#2 - Longevity - en blogg om hälsa

Nej tyvärr inte men det låter perfekt :-)

#3 - Julia

Åh, jag har varit nyfiken på barfotaskor ett tag. Kanske man borde prova nu då. Verkar väldigt bekvämt! :)

#4 - Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Tack själv !! Oj vilka coola skor. Kanske skulle jag behöva nu när jag är så duktig och tränar :)

#5 - Anonym

Har precis beställt ett par från Brandos. Köpte även gymkort idag!

#6 - En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Lät ju helt underbart! Kanske måste önska mig ett par :)

#7 - Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Aldrig testat men lät ju underbart:)

#8 - Ch

Köpte ett par barfotaskor inför lidingö tjejlopp förra året. Otroligt sköna att springa i :) dock måste man springa på tå (framfotalöpning), så är man van vid "vanliga" skor med dämpning i hälen ska man börja väldigt försiktigt (sa i alla fall han i affären till mig) :)

#9 - Hanna Karlsson

Nopp det har jag inte.

#10 - Sandra

Du ska nog inte börja med att promenera långa sträckor i Barcelona om du precis börjat med barfotaskor. Fötterna och benen måste vänja sig långsamt eftersom man belastar helt annorlunda i sådana skor.

Tror att de rekommenderar 3 månaders invänjning innan man kan använda dem fullt ut!

#11 - Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :)

Jag hade inte ens hört talas om barfotaskor innan :D

#12 - Millan - två små och mamma mu

Häftigt, det har jag inte ens hört talas om innan