bambi

Lek på isen
 
Idag har vi varit ute och lekt. Man skulle ha behövt skridskor på sig för hela lekparken var täckt med is! Men det gick att leka lite i allafall  ;)
 
 
Roligast tyckte nog barnen att denna kälke som man kan åka runt runt runt i var. Jag åkte också lite men jag blev illamående rätt snabbt. Man klarar inte va lika mycket nu när man har blviit vuxen!
 
Sen på kvällen så plockade vi fram vårt gamla NES 8-bitars men den ville inte riktigt fungera när vi kopplade in den i vår "nya" tv. Det blev bara svart-vit bild och inget ljud, så vi ska nog sälja alla spel som vi har till den... lite synd för jag känner stor nostalgi till dom där spelen. Mina favoriter var Super Mario, Bubble Bobble, Chip n' Dale, Fester's Quest och Simpsons. 
 
Så, jag ska lägga ut spelen och lite av barnens kläder som inte används. Ni kan hålla utkik på Tradera efter auktionerna.
#1 - Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Åh, vilken rolig kälke! Påminner mej om Pippi på nåt sätt :)

#2 - Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok

Vad härligt att se att det funkar att hänga i lekparken fastän det är vinter. När man bor på ett ställe där temperaturen i princip aldrig går under femton plusgrader så är det alldeles för lätt att inbilla sig att det inte skulle gå.

#3 - Lina

Hej gumman, följer ju dig på bloggen, men dålig på att kommentera när jag läser fr iphonen. Allt e bara bra m mig, Men jobbar sjukt mkt nu faktiskt...kom hem frpn Gran Canaria sent igår o åker imorn till Fuerteventura och sen Teneriffa och kommer hem tis kvöll. Stand by ons och sen ledig till söndag då jag åker till mexico och är borta i 9 dar, galet men sant :) Hur har d det i v? EV kan jag ses dock ett par grejer inplanerade och ska nog ha O hemma nån dag då jag åker bort så länge. Annars ses vi iaf 19e och 21 feb om vi inte får till det denna v? sov gott, kram kram

#4 - Maria

Tips om man vill spela äldre spel, vi st ett ps3 och till det har vi gamla super Mario köpt via nätet i skälva spelkonsolen, kostade inte många kronor:-)

#5 - dianasdrömmar

Mysigt en sån där kälke har vi också i vår park kramis Diana

#6 - En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

är har vi också suttit och spelar gamla nintendo spel, och här hemma är favoriten "ice climb". Blir så härligt nostalgisk då jag spelade det massor när jag var liten :)

#7 - Popprinsessan

Hej! Vilken rolig kälke!
Jag älskade karuseller när jag var mindre, men numera fixar jag det inte alls. Får dödsångest av berg-å-dalbanor och mår bara illa..

Kul Duplo ni fått testa! Det måste jag kolla efter till vår lille plutt som fyller 2 om några veckor. Tack för tipset!

Kram

#8 - Myra

Åh, var finns den där roliga lekplatsen? :D
Testa att koppla in Nes:et till en tjock-TV innan ni gör er av med det.