bambi

Serie-junkie
Vissa serier är ju så sjukt bra så man bara längtar i hela kroppen efter nästa avsnitt! Så känner jag verkligen för serien Girls! Älskar verkligen den serien och jag är så glad att svt har börjat sända den (även om jag kollar på den när den dom har sänt den i USA.
 
Dom säger att det är en mer verklig version av Sex and the City och ja, det kanske man kan säga. Det var mycket skriverier om att hon som har huvudrollen är lite överviktig och är rätt så mycket naken i serien. Men också att hon har sex!! Oj!! Ja, men även överviktiga tjejer har sex... i verkliga livet i allafall. På tv och film verkar det inte vara lika vanligt!
 
 
 
 
En serie som jag ALDRIG trodde att jag skulle var Nashville, men jag är glad att jag gav den en chans för den är faktiskt riktigt bra! Och jag som inte ens gillar country-musik, men den där Dallas-dialekten kanske anspelar på mina nostalgikänslor vad gäller Dallas. Serien är i allafall väldigt spännande och jag gillar Hayden Panettieres rollfigur som både visar bra och dåliga sidor.
 
 
 
Åh, Project runway! Jag tror att jag har sett alla avsnitt av alla säsonger som har sänts här i Sverige. Gud, va jag älskar den serien. Och jag älskar att se deras underbara skapelser! Jag blri alltid så imponerad!
 
Men det är ofta väldigt roliga karaktärer i serien och är fortfarande lite sur över att Austin Scarlett aldrig vann! Varken hans säsong eller All-Stars  :/  Tyckte verkligen att han förtjänade det!
 
 
 
 
 
 
Sen så har vi alla dessa Real Housewives-serier. My god! Va jag är besatt av dom! Och jag fattar inte riktigt varför? Men det blir väl lite som live-bloggar? Maken går bara förbi och säger "Har dom inte något bättre för sig än att bråka?". För dom bråkar ju faktiskt hemskt mycket...
 
Just nu är det mycket spännande att se hur allt slutar med The Real Housewives of Miami och Karent och hennes förhållande (?) med Rudolfo.
 
Sen så kan jag inte låta bli att se på The Real Housewives of Vancouver, för där finns det verkligen helt galna personer (som Jody!!). Och det är så roligt att säsong 2 har kickat igång med några nya housewives (som jag först var skeptisk till men dom är faktiskt riktigt roliga!).
 
 
 
Sen så har vi The Real Housewives of New York - ojojoj! Dom åkte ju till Marocko, shit vilket kaos! En av fruarna hade en lång kravlista för hotellet, innan hon ens kom dit. Det skulle finnas ett speciellt vin där, x antal galgar och sen ville hon ha hjälp att packa upp när hon kom fram!
 
 
 
Men min absoluta favorit av alla "Real Housewives"-serier är The Real Housewives of Beverly Hills! Dom är bäst! Finns det någon mer "Real Housewives"-junkie där ute?
 
 
P.S. Sen väntar jag otåligt på att nya säsongen av Mad Men ska komma igång! Saknar Don Draper!
#1 - Martina

Fy ja, jag är en potentiell Housewife-junkie.
Därför försöker jag att inte titta för om jag börjar så måste jag se bara ett avsnitt till och ett till och ett till. Tills klockan blir alldeles för mycket haha

#2 - Julia

Haha och jag som också är serie-junkie, men ändå har vi inte lyckats pricka in någon samma. Eller jag ser på Project runway visserligen. Funderade på att ge Nashville en chans, men det blev aldrig av. Själv ser jag på American Horror Story, The Walking Dead, One Tree Hill, How I met you mother, The vampire diaries, Solsidan, Glee och så slökollar jag på massa andra. Älskar serier!
Gillar din blogg skarpt! Kram

Svar: Älskar också How I met your mother! Skrattar alltid massvis! Men inget jag följer slaviskt... :)
bambi

#3 - Hannah S

Jag är också en junkie när det kommer till serier, och allra helst The Real Housewives of Beverly Hills! Är så spännande med Brandi och Adrienne, Taylor som ständigt är tipsy och Kyle som verkar vara 16 for life. Love it!

Har du sett Lisa's spin-off? Vanderpump Rules. Där finns det drama så det räcker och blir över.

Tv-serier är som avslappning för mig och jag följer egentligen alldeles för många serier, men nu tänker jag nog ge Girls en chans också! :)

#4 - Hannah S

Jag är också en junkie när det kommer till serier, och allra helst The Real Housewives of Beverly Hills! Är så spännande med Brandi och Adrienne, Taylor som ständigt är tipsy och Kyle som verkar vara 16 for life. Love it!

Har du sett Lisa's spin-off? Vanderpump Rules. Där finns det drama så det räcker och blir över.

Tv-serier är som avslappning för mig och jag följer egentligen alldeles för många serier, men nu tänker jag nog ge Girls en chans också! :)

Svar: Oj, det lät ju roligt med Lisa's spinoff! Tusen tack för tipset!! Ska genast kollas upp!
bambi

#5 - Rebecka

Har du sett Austins seire? :) Han har nån typ av spin-off i USA, där han och en annan designar kläder för vanliga personer, kommer inte på vad den heter just nu, men borde gå att se på Wikipedia

Svar: Ja, men är det inte han och Jay (?) som också är från Project Runway som designar tillsammans. Tror att jag har sett nåt klipp från deras program... ska kolla om jag kan hitta det någonstans! Tack för tipset :)
bambi

#6 - Karin

Åååh va underbart att höra om nån till som är torska på serier. Jag tittar på ALLA som du just nämt, och många där till ;) Skit jobbigt nu när ja jyust börjat jobba igen och jobbar både dag-kväll-natt och helg.

Förälskade mig totalt i Girls ! Har tittat igenom första och halva andra säsongen och väntar ivrigt på tillgång till fler avsnitt !

Och alla dessa Housewifes ! Helt underbart med alla intriger ;)

Svar: Vilka mer tittar du på? Skulle vara roligt med lite tips och vi verkar ju ha samma smak ;)
bambi

#7 - Suzz

Åh jag är oxå housewife-junkie! Älskar beverly hills mest, men just nu går miami och man blir bara så paff över hur ELAK adriana är. Blir så arg när de andra bara tittar på när hon mobbar Joanna öppet :(

#8 - LILITH - Boktokig mamma med borderline

Älskar, älskar, älskar Girls.

Dokusåpor fixar jag inte, förutom en; Sisterhood. Så mycket drama hos något så "fint" som fruar till pastorer. Åh så jag hoppas på en andra säsong.

#9 - Lina

GIRLS är genialt men Lena D är knappast överviktig såsom du klumpigt placerar henne i ett visst överviktsfack.Hon är i samma viktklass som dig dvs ej överviktig alls.Långt från hollywoodperfekt och size zero men alldeles underbar och äkta.Love it!

Svar: Självklart... hon är ju NORMALviktig, men alla medier har kallat henne överviktig... men jag kanske skulle ha påpekat det! Klumpigt av mig - helt klart!
bambi

#10 - Laura

Tusen tack for tipset om serien Girls, har nu plojt igenom alla avsnitt o langtar redan tills nasta veckas avsnitt!! Alskar att den serien ar sa akta o hanna ar ju bara sa underbar, hon ar som en sagofigur haha.

#11 - Elin

HUR kan du glömma den bästa av dom alla!? Real Housewives of New Jersey. Herreguud, där har vi drama drama drama. Fullkomligt älskar serien. Men Housewives of New York är stark tvåa. Ingen skulle bli lyckligare än jag ifall dom börja visa den igen.

#12 - EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

Jag tittar i stort sett aldrig på TV men jag måste säga att Project Runway var en stor favorit och det följde jag förut... även Real housewifes brukar jag fastna framför. Det går ju på em så det lär väl bli min drog nu när jag skall vara föräldraledig.