bambi

Synen på vad som är gammalt
 
Jag sitter här hemma och försöker rätta... men det är inte så lätt när det är tusen andra saker jag viill och borde göra. Tvätta (innan jag åker till Barcelona), baka, blogga, se på senaste avsnittet av Girls... osv..
 
Men jag försöker rätta alla Mocks som jag har här hemma. Det är "låtsas-prov" som IB-eleverna skriver för att träna inför deras riktiga slutprov. I engelska så ska dom bland annat jämföra två texter. Jag läste precis en elevs jämförelse och hon skriver att texterna är gamla, för dom är skrivna 1986 respektive 1988.... haha...  Då kände JAG mig gammal....
#1 - Jannice

Haha! Du ger henne väl ett dåligt betyg hoppas jag? ;)

#2 - Hannah S

Har gett Girls en chans nu och är helt fast! Vilken underbar serie! Tack för tipset! :)

Svar: Underbart att höra!! :)
bambi

#3 - Maja

I år släpper jag Mocks! Jag och en kollega delar på klasserna så vartannat år har man ettan och trean och vartannat år tvåorna. Jag har just nu tvåorna och jag kan säga att det känns lyxigt nu : )
Lycka till med rättandet!

#4 - Nena

Hihi! vilken underbar kommentar!
Jag har just tagit mig igenom 28 Paper 1 i Lit.kursen. nu väntar lika många paper 2. lite extra jobbigt i år med nya kriterier! jag som var så inkörd på de gamla! Men nästa år kommer jag ha 39 elever om skriver! Bävar redan!

#5 - Julia K

Är du IB-lärare? Isåfall vilka ämnen? Går själv i Pre-IB och har precis valt ämnen så tycker sånt är lite spännande! :)