bambi

Django Unchained
 
Igår var jag och maken och svägerskan på bio och såg Quentin Tarantinos nya film Django Unchained. Filmen utspelar sig i Texas under tiden då folk fortfarande hade slavar och Django var en slav men köps fri av en prisjägare som behöver hans hjälp att få tag på några kriminella som han letar efter. Efter att Django har hjälpt prisjägaren så vill han hitta sin fru och återförenas med henne. 
 
Det var en väldigt bra film. Den var spännande och med otroligt bra skådespelare. Den är lite väl blodig (men så är ju Tarantinos filmer) men storyn är mycket bra och det händer hela tiden en massa saker. Jag tycker att den var lika bra som Inglourious Basterds och ger den en 5:a av 5 möjliga. Se den om ni får möjligheten!
#1 - dianasdrömmar

Tack för filmtipset :) kram Diana

#2 - Jenny - mammaliv i Nashville

Vad roligt att ni tyckte om den så mycket! Absolut en femma tycker jag!!

#3 - Longevity - en blogg om hälsa

Tarantino gör verkligen speciella filmer. Jag tror att man antingen hatar eller älskar dem :P

#4 - Jeanette - En mammas vardag

Den såg vi här om dagen. Ibland upplevde jag dock att det var lite mer som en komedi, men det är helt klart sevärd:)