bambi

Favorit i repris - Chokladig cheesecake
Denna underbara cheesecake pratar mina kollegor fortfarande om!! Flera månader efter att jag hade med den till jobbet, så jag måste bara tipsa er om denna igen (eftersom den tydligen gör ett sånt gott intryck).
 
 
Botten
175 g digestivekex
50 g smör

Kaka
3 paket Philadelphia Marabou
1 dl strösocker
2 msk mjölk
1 tsk vaniljsocker
3 ägg

Övrelagret
175 g mörk choklad
1 paket philadelphia (vanlig)
1 msk mjölk
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt 
7 dl florsocker

1. Sätt ugnen på 175 
2. Krossa kakorna och blanda med smälta smöret. Tryck ut i botten på en form med löstagbar kant. In i ugnen ca 10 min.
3. Vispa philadelphia tillsammans med mjölk, socker, vaniljsocker. Rör ner äggen var för sig. Vispa på odentligt. 
4. Häll i smeten ovanpå botten och grädda i ugnen i 40 minuter. Stäng sedan av ugnen och låt stå inne i eftervärmen i ca 80 minuter. Låt sedan svalna helt.
5. Smält chokladen i micron.
6. Vispa ihop philadelphia, mjölk, vaniljsocker, salt och tillsätt sedan den smälta chokladen.
7. Vispa sedan ner florsockret lite åt gången.
8. Bred över kakan och dekorera gärna med strössel. Låt sedan stelna i kylen.
#1 - LILITH - boktokig mamma med Borderline

Den gjorde stor succé här hemma. Vi åt så det nästan sprutade ur öronen på oss :)

#2 - Sofi

Den var supergod. Bjöd på den till fikat på nyårsafton.
Ha en bra dag. Sofi

#3 - Bexy [Soon in Bangkok]

Den ser verkligen gaaaalet god ut!

#4 - pilla

Fy vad gott det verkar! Mmmmumma!

#5 - Sofie

Så otroligt god!

#6 - michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

sitter här och letar efter något att baka till sonens dop på söndag. denna verkar ju toppen. men måste nog göra två...man borde väl kunna göra dom i förväg? en idag och en imorgon?

Svar: Ja, man kan absolut göra dom i förväg! Lycka till :)
bambi

#7 - TanjaÖ

Jag har två frågor, kan man frysa kakan och hur många personer är den, 8-10 per. eller mer?

Svar: Jag har inte testat att frysa den, men det borde gå. Jag skulle nog säga att den räcker till 10 personer ungefär.
bambi