bambi

Ikväll blir det köttfärssås!
 
I tisdags så fick jag hem ett mycket trevligt bud från Heinz med en massa ingredienser för att kunna tillaga köttfärssås! Den innehöll allt från ketchup, chili sås till kalvfond och vinäger. Det fick mig att tänka på hur mycket man kan variera köttfärsås egentligen! Vissa gör bara en tomatbaserad sås medan andra har i grädde, vissa har i en massa grönsaker som paprika, lök och svamp medan andra har knappt några grönsaker i alls. 
 
Här hemma så är det mestadels maken som står för köttfärssåsen. Det brukar bli en tomatbaserad köttfärssås med en hel del grönsaker, ofta majs också! För barnen älskar majs och så ger det köttfärssåsen lite sötma  ;)
 
 
Ni som känner att ni gör en grym köttfärssås kan tävla med ert recept hos Heinz om en resa till Bologna för två!
#1 - michaela- med syskon i magen <3

jag har på senare tid verkligen börjat älska köttfärsås just för att den går att variera in i det oändliga. ibland lyxar jag till det med rött vin och grädde i och häromdagen gjorde jag den helt enkel för att min just nu matvägrande son skulle vilja ha. och med parmesan på var det ju gott det också! :)

#2 - Longevity - en blogg om hälsa

Åh grattis till det! Här går det åt 1 stor flaska Heinz i veckan i snitt. Min mellanson har det på allt, till och med pannkakor och frukostmackor. Han kallar sig själv för ketchupmannen

#3 - Susanne

Min son tillagar alltid Köttfärsåsen, så nu funderar jag hur det ska gå när han flyttar hemifrån ;)

#4 - dianasdrömmar

Älskar köttfärssås, tänk vad olika alla gör den .Ha en härlig fredag vännen stor kram Diana

#5 - Malin

Älskar köttfärssås!
Har ofta i slantade morötter. Och riven vitkål ibland. Låter lite mysko kanske men det blir faktiskt gott.

#6 - Sofia ljusglimt

Åh tänk om jag någon gång kunnat få ett sånt bud hem till min/vår dörr.
Nä jag är inte alls avundsjuk.
;)
Kram Sofia

#7 - Hondjur

Visste väl att det var en anledning till att jag ville att min blogg skulle vara större! :)