bambi

Man måste lägga ner tid och energi för att få en blogg att växa
Jag är så tacksam för allt jag får via bloggen, men det har tagit mycket tid och energi att komma så här långt. Jag har snart bloggat i 6 år och då är det inte många dagar som jag inte har uppdaterat bloggen. Det blir oerhört många timmar som jag har lagt ner på bloggen men det har förstås varit jätteroligt och givande från första stund!
 
Det är jättehäftigt att det har utvecklats till mitt egna lilla företag. Men det innebär också extra jobb med deklaration och skatter och annat. 
 
Jag får många kommentarer om att "jag vill också få hem saker bara så där" men jag tror inte att alla förstår hur mycket tid och arbete det egentligen ligger bakom att "bara få hem saker så där". 
 
Men det är jättehäftigt att bloggen har vuxit så mycket och att det finns dessa möjligheter! Jag kommer ihåg hur häftigt jag tyckte det var i början när jag hade 100 läsare om dagen! 100 personer som ville läsa min ord?! Helt ofattbart!! Så nu är det ännu häftigare att tänka på att det är över 2500 personer som läser min blogg varje dag och jag tror att alla som verkligen vill lägga ner tid och energi också kan få sin blogg att växa. Jag har skrivit ihop en massa tips om hur man får bloggen att växa under bloggtips som jag hoppas att ni inte har missat!
#1 - michaela- med syskon i magen ♥

så sant som du säger. bloggen är förstås ett extra jobb för dig. det fina är ju att det samtidigt är ett intresse och väldigft roligt och därför inte känns allt för betungande utan oftast bara skoj :)

#2 - Annelie

Kul att din blogg går så bra! Det är underbart när man ser att statistiken ökar för varje vecka för då vet man att man skriver om sånt som intresserar andra!

Grattis också till vinsten!!! Härligt att få åka iväg med en kompis!

Kram och önskar dig en härlig söndag!

#3 - Hondjur

Jag önskar verkligen att jag hade haft lite extra ork, tid och energi till bloggen. Det finns så mycket jag verkligen vill skriva men aldrig hinner.. Och så glömmer man .. Och ja, du vet ..

Som nu... Jag VILL verkligen blogga.. Istället skall jag ta hand om kaoset som råder i hemmet och försöka aktivera liten taliban :)
Men jag skall verkligen kolla igenom dina bloggtips.. (som jag tror att jag har missat!)

Men grattis till Dina framgångar hörru! Du är grym! :)

#4 - Anonym

Då har du haft två arbeten ett bra tag då. Eget företag och en lärartjänst, kanske inte konstigt att du gått in i väggen... Ta hand om dig

#5 - Hanna

Många frågar hur jag orkar hålla på och blogga (trots att bloggen ju är lite) varje dag. Men det är ju en liten hobby, och många ägnar timmar åt sin hobby :)

Kul att du vann! Jag har röstat så ofta jag kommit ihåg, och blev lite besviken när jag först var in där och såg att någon fått fler röster än du fått. Sedan såg jag din film här på bloggen. Ha det så härligt!

(rösta gärna på lilla mig i tävlingen om träningsmål)

#6 - Longevity - en blogg om hälsa

Ja det öär verkligen ett slit, det är ju roligt när det ökar. Det ökar hos mig med fast inte så snabbt ;-)
Jag har dock inte jobbat så mycket på det förrän sista året eller två kanske. Hur som jhelst. Din blogg är ju bra och det är nog en stor del i att du har många beök.

#7 - Tess

Hoppas bloggen alltid kommer vara en hobby för dig så det inte bara blir "arbete" :-) En del undrar vad jag får ut av att blogga, men det är en hobby för mig och som Hanna här ovan skrev så ägnar man sig gärna åt sin hobby. Bloggande tycker jag är en hobby precis som annat :-) Jag har förstås andra hobbies också.

#8 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Kul att det går bra för din blogg, jag gillar den iaf, även om jag är dålig på att kika in. Lägger ju ner en hel del tid på min blogg också, den växtte snabbt i början, men nu verkar den stannat upp. Vet inte varför och det känns som man skriver dåligt, gör dåliga inlägg. Jag har läst dina tips och tycker de varit till hjälp och har anammat en del av det. Har aldrig tackat, men gör det nu TACK. Men det är väl bara fortsätta skriva som man gör, få länkningar osv så folk hittar till en och förhoppningsvis vill stanna.