bambi

Tillbaka till verkligheten
Det tog emot att åka till jobbet idag. Men det är alltid så när jag har varit borta från jobbet ett tag. Men imorse så fick jag tvinga dit min kropp. Dock så mådde jag genast bättre när min trevliga kollega (som vet allt om min situation) var så omtänksam och lyssnade på mig en stund.
 
På fredag ska jag till min läkare och prata fortsatt sjukskrivning. Jag vet att hon tycker att jag ska vara fortsatt sjukskriven 25% men jag är lite kluven. Jag har pratat en massa med försäkringskassan. Inte mindre än tre personer från försäkringskassan har ringt mig och pratat med mig om mitt "ärende". Det är väldigt ångestframkallande att prata med dom och alla deras regler gör mig lite stressad. Så på så vis känns det nästan enklare att inte vara sjukskriven så slipper jag den ångesten i allafall.
 
Men på fredag ska jag även på sjukgymnastik. Min terapeut har föreslagit att jag ska gå och gymma eller simma i deras varma bassäng en gång i veckan. Så jag ska testa det, även om jag egentligen helst sover eller stänger in mig dom dagarna jag är hemma pga sjukskrivningen.
 
P.S. Tusen tack till alla fina som röstar på mig i Expedias tävling! Det värmer verkligen!!
#1 - Anonym

Jag tycker att det är bra att reglerna finns! Även fast jag också blir lite nervös när de ringer, men jag har hitills bara upplevt de trevliga och intresserade utav hur jag mår och om jag orkar jobba mera eller inte.

#2 - Mamman till L & L

Äter du d-vitamin? Om inte så tycker jag du ska göra det :) Antar att du redan känner till dess funktioner förstås.

#3 - Sara

Hej.

Har nog missat men är du sjuk? Krya på dig i så fall.

Mvh Sara