bambi

Vår resa till London
 
Jag trodde ärligt talat inte att vår resa till London skulle bli så rolig som den har varit. Jag hade målat upp många saker som kunde gå fel när det gäller att resa till en storstad med två småbarn (och ville nästan inte åka hit alls och ville strunta i min vinst!!) men det har ju faktiskt gått hur bra som helst! 
 
Jag har fått massvis med frågor om vår resa och vårt boende, mm, förlåt om jag inte har hunnit med att svara er alla! Men jag har sparat era kommentarer så att jag kan svara på varenda en när vi har kommit hem igen!
 
Lite allmänt: Vi flög hit med British Airways och var väldigt nöjda med dom (vi betalade ca 2000 kr per person för vår resa). Jag vann själva boendet på ett bloggevent, som är med airbnb och det är denna lägenhet som vi bor i. Vi har promenerat överallt, men då har vi haft med oss TVÅ resevagnar så att båda barnen har kunnat sitta medan jag och maken har promenerat på... Bra motion har det blivit kan jag säga! Och vi har lärt oss att hitta relativt bra!
 
Det som har varit riktigt underbart har varit att se hur roligt barnen har haft det och hur nära varandra dom har kommit. Vi tog inte några leksaker alls så barnen har bara haft dom fåtal leksakerna som vi har köpt här - och varandra förstås! Vilket har lett till att dom har lekt väldigt roliga kreativa lekar här i lägenheten och att dom knappt har bråkat alls med varandra! 
#1 - Longevity - en blogg om hälsa

låter som en toppensemester!

#2 - Marie

Min erfarenhet av resor med barn (vi gör minst två per år) är att hela familjen kommer varandra väldigt nära. Alla upplevelser och alla nya miljöer gör barnen väldigt kreativa. Och vad saker de lär sig. Inte varje 5 åring vet vad världens högsta byggnad heter. Vet ni?!

Sååå trist att man inte ska få vara ledig från skolan för resor för det ger verkligen barnen så mycket. Dessutom får de öva sig på andra språk. Våra barn kan ganska mycket på engelska som de lärt sig bara genom resorna.

#3 - Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok

Det är förstås en helt annan sak att resa med barn än att resa själv, men det går oftast så himla mycket bättre än man kan föreställa sig!

#4 - Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok

Det är förstås en helt annan sak att resa med barn än att resa själv, men det går oftast så himla mycket bättre än man kan föreställa sig!