bambi

Kungsörnens macarons mix
 
Idag åker vi iväg till svärföräldrarna och då tänkte jag ha med mig några askar med macarons som jag bakade igår. Jag har världens bästa svärföräldrar så jag skämmer gärna bort dom lite  :)
 
Perfektionist som jag är så blev jag inte helt nöjd med utseendet på macaronsen. Det är lite svårt att låta bli och jämföra med Ladurées macarons, men det ska man nog inte göra!
 
Jag har gjort macarons EN gång tidigare och det blev inte heller så bra. Men vad jag har förstått så är det inget ovanligt och att det egentligen har många många års övning för att kunna göra riktigt fina macarons. Men denna gång fuskade jag lite och använde mig av Kungsörnens nya mix för macarons, som jag fick hem budat tidigare i veckan.
 
 
Första satsen som jag gjorde var jordgubbsmacaronsen och flera av dom sprack. Dom blev även rätt så platta. Men sen när jag gjorde chokladmacaronsen så blev dom för tjocka/höga istället... kompenserade kanske lite för mycket där.
 
Några blev okej (typ dom ni ser på översta bilden) och smaken var helt okej. Mixen gör ju att man slipper krångla med att leta efter mandelmjöl (nu för tiden så är det kanske inte lika krångligt...) och sånt när man ska baka macarons. Mixen kostar ca 37 kronor och då blir det 12 stycken macarons, väldigt billigt om man jämför vad det kostar att köpa macarons ute. 
#1 - dianasdrömmar

Fina dom blev, ska testa i helgen kram Diana

#2 - Lesthis gothworld

Jag misslyckades också alltid med macarons, men sen fick jag detta kit i julklapp: http://www.coolstuff.se/Kit-Macaron
sen dess gör jag helt perfekta macarones, måste vara nåt med mattan :D

#3 - Sandra - hotnailpolish

finns de inte utan smak?

Svar: Nej, bara jordgubb eller choklad.
bambi

#4 - Mamalivingit - Blivande fembarnsmamma

Dom blev ju faktiskt väldigt fina, och så såg dom väldigt goda ut :)

Får nog testa det där för det verkade smidigt :)

Kram

#5 - Sofie

Ah, jag maler mandel själv iställetför o köpa mandelmjöl .. Då blir de jättebra :)

#6 - Fru P

Jag har funderat många gånger på att testa att göra macarons men det känns ju som man måste ha ett sånt där underlägg för att lyckas :(

#7 - Sandra - hotnailpolish

Åh, okej. Tråkigt!

#8 - Beatrice, en tvåbarnsmamma

Smidigt! Det kanske jag måste prova på :)