bambi

Mors lilla Zack och Leah uti skogen gick
 
Zack och Leah är riktiga stadsbarn. För nåt år sen när vi var i skogen så tog Zack upp en kotte och frågade vem som hade lagt alla kottar i skogen. Då kände vi att dom måste verkligen spendera mer tid i skogen. Som tur är så bor svärföräldrarna precis bredvid en skog. Maken såg till och med en hjort i skogen när vi var där!
 
 
Leah hade på sig en klänning från Chill Norway som hon har fått ärva av Natalis dotter. Den är himla mysig och det första plagget som vi har från Chill Norway.
 
 
Vi hittade en massa liljekonvaljer i skogen också! En av mina favoritblommor, dom luktar så gott! Tyvärr är jag fortfarande väldigt förkyld så jag kände inte så mycket av den underbara doften men barnen tyckte att det luktade gott om blommorna.
 
#1 - Sofie

Nu vet jag inte var svärisarna bor men du vet att liljekonvaljen är fridlyst i vissa landskap? Men fin är den :)

Svar: Dom bor i Västmanlands län, där är den inte fridlyst :)
bambi

#2 - Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Så fin hon är i klänningen :)

#3 - Hanna E

Sofie: det finns även olika grader av fridlysning också. Du kan få plocka för eget bruk men inte gräva eller plocka för försäljning. Det är olika från län till län. Tex gäller olika regler för blåsippor i olika län. I vissa län får du inte göra någonting med dem inte ens plocka och i vissa län är de inte fridlysta alls.

Mysigt att vara i skogen med barnen. Vi har förmånen att ha skogen nära sommarstugan så vi försöker komma iväg på promenader lite då och då. Nu i vinter så har vi haft besök av älg som har lämnat sina visitkort i form av spillning och barnen har varit jättefascinerade av älgbajset.

#4 - kissegirl

Jag har en liten fundering kring att Leah har klänning på sig i skogen då du försöker vara genusmedveten. Att ha klänning i skogen blir ju väldigt hämmande för Leah att klättra på stockar och stenar...(förstår dock att det kanske bara var en spontantripp in i skogen) jag som följt bloggen länge ser mer och mer bilder på att Leah har klänning på sig, hur tänker du kring detta? Väljer hon själv?

Vet av egen erfarenhet att bilder är missvisande, Leah kanske inte alls har klänning på sig ofta men att det råkar bli så på många bilder bara, jag är bara nyfiken hur ni tänker kring det? Jag som bara har pojkar funderar om det är lättare att jobba aktivt för genustänk på pojkar för att det är med accepterat att flickor har blått, byxor etc. än en pojke i klänning...( nu tänker jag bara på kläder och inte andra aspekter då det handlar om genus)


Svar: Jag får dessa frågor då och då i bloggen så nu har jag skrivit ett inlägg om det. :)
bambi

#5 - Anonym

Fina barn! Och såklart att man kan ha klänning i skogen precis som att man lika gärna kan ha jeans, tights, kjol, eller barbent.

#6 - AnnaSC

Liljekonvaljer är så himla fina. Grannen har hur många i sin trädgård. Vi har dock valt att gräva upp alla våra då det är den är giftig så det förslår och vi vill att sonen ska kunna vara i trädgården utan att vi behöver oroa oss för det ivf. (han stoppar allt i munnen fortfarande antagligen av det faktum att han inte äter via munnen så blir det väl extraspännande)

#7 - Sandra

Underbara bilder!!
Om ni har vägarna förbi Göteborg i sommar får ni inte glömma att komma ut till oss på Donsö och hälsa på!!
Kram!

#8 - Sofie

Ah, så bra! Vet att det finns olika grader av frilysning, jag visste inte ens om att den var fridlyst förrän förra sommaren. Därför jag skrev kommentaren :)