bambi

Vinn ett mjukglass kit från Arla!
 
 
Har ni sett att Arla har kommit med värsta roliga nyheten nu till sommaren?? Mjukglass som man kan göra hemma! Åh, ja som älskar mjukglass blev överlycklig! Det var väldigt enkelt att göra också. Bara att vispa innehållet i tetran i några minuter och sen ställa in skålen i frysen. Efter 3 timmar så tar man ut skålen och vispar det igen - voila! Mjukglass!
 
Vi testade jordgubbssmaken och den var riktigt god, tyckte vi alla. Konsistensen och smaken är precis som riktig mjukglass. Jag blev riktigt imponerad, faktiskt! Nu har även ni chansen att testa Arlas nya mjukglass!
 
 
 
En av er vinner en snygg elvisp från OBH Nordica i färgen Chili och värdecheck så att ni kan testa alla tre sorter av den nya mjukglassen.
 
Allt ni behöver göra är att svara på: Vad är er favorittopping på glass? 
 
Tävlingen avslutas den 16 juni.
#1 - Lotte

Ja jag har sett!!! Men inte kommit mig för att prova ännu av nån anledning xD

Sist hade jag minimaränger uppe på och det var SUPERGOTT!!

#2 - Sofie

Min favorittopping är passionsfrukt. Gröp ur en passionsfrukt och häll över vaniljglass. Galet gott :)

#3 - Carolina

På mjukglass skall det vara saltlakrits-flingor eller nötkross - då är det som bäst! <3

#4 - Sarah

Ååh, vad underbaart! Vilken härlig tävling! :)

Min favorittopping äe tuttifrutti & chokladpulver. Yummi! ♡

#5 - Monica

Choklad älskare som man är:) Doppad i choklad,mmm så gott !

#6 - Angelica

Älskar mjukglass så jag är utan tvekan med *ler*

-Karamellströssel is the best thing ever! Det är ett måste på mjukglass i bägare :)

Ha en toppendag söta!

#7 - madde

Jag föredrar min glass utan topping faktiskt men ifall jag tar ngn så är det nog caramellsås, finns det något godare? :)

#8 - Fnulan

Ååååå men åååååååå tävlingen för mig!!!! Jag ÄLSKAR mjukglass, det är min drog på sommaren! Viktväktare, LCHF:are ta å släng er i väggen, jag ska ha mjukglass!!

Sötlakrits strössel är det som gäller, gärna ett par omgångar....

#9 - BokMamma

Mjukglass är bara så himla gott. När den är chokladdoppad är den som bäst tycker jag.

#10 - Sofie

Den godaste toppingen av alla är saltlakrits i alla dess former. När jag var gravid var favoriten polkaglass med saltlakritssås ååååh vad gott!!!

#11 - Emelie med Hugo&Vilma

Jag har testat jordgubb och choklad - helt okej! Och lätt som tusan att göra.

Topping? Hmm, jo jag gillar nötkross och även kola! Mums!

#12 - Maja

Krossade nötter är helt klart min favorit, gärna på chokladglass.

#13 - Karin

Mm jag älskar glass ! PÅ min mjukglass vill jag ha noisette topping eller nötkross. Är det vanlig glass hemma i skål då ska det vara varma hallon !

#14 - Dessie - Mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis

Kärlek! Glass ska ätas tillsammans med människor man älskar och tycker om, det är bästa toppningen :D

#15 - Reggi

Favorit topping är grädde och jordgubbssylt.

Ja jag har sett de och velat prova det ett tag nu, mjukglass är ju en favorit för mig med :)

#16 - liselotte

Jag vill gärna testa detta! Min favorit topping är nötkross.

#17 - Malin

Vilken rolig tävling!

Jag gillar saltlakritsflingor på min mjukglas. Salt och sött i en perfekt blandning.

#18 - Emely Tuväng

Jag är GÄRNA med och tävlar.. vill så gärna testa den där glassen! :)
Min favorittopping är Nougatsås, mmmmm!

#19 - Tess

Åh härligt pris! Tycker också väldigt mycket om jordgubbssmaken! Men även vanilj med salt lakrits flingor på, mums!! Är lakrits fantast haha!

#20 - Malin

Wow!!
På min mjukglass så ska det antingen vara fruktströssel, eller topping. Den godaste enlugt mig är noisette/nougat- mums! :)

#21 - Cicci

Jag är barnsligt förtjust i det färgglada
tuttifruttiströsslet :)

#22 - Beatrice, en tvåbarnsmamma

Saltlakrits, om det är i sås eller strössel spelar ingen roll sålänge det är massor av det ;)

#23 - Michaela Lejonberg

Saltlakrits, polkaflingor eller jordgubbar (färskmosade)!

#24 - Aviaja

Helt klart vanilj mjukglass, med groft krossat choklad med lite valnötter iblandat...

#25 - Jessica S

Den är som allra bäst naturell, precis som den är! Gärna hälften vanilj, hälften jordgubb! Mmmmums!!!

#26 - Hanna

Färska hallon och nougatsås är fantastiskt gott!

#27 - Jessica Y

Jag gillar helst glassen utan nåt på. Väljer jag nåt så blir det noisett topping.

#28 - Bettan

Färska hallon är ju alltid gott att strö över glassen men min favorit är nog ändå hard topping - choklad - i tub. Fantastiskt gott!

#29 - Lotta

Min favorit topping är Noisette och gärna polka eller lakrits strössel på :D

#30 - Camilla

Chokladströssel är ett måste och min favorit när jag äter vaniljmjukglass, oavsett om det är i bägare eller strut.

#31 - Diana DeMarkey - ..Liveyourdreams

Åh min familj är mjukglasstorskar! Klart jag ska vara med och tävla.

Enkel Karamellströssel är det bästa vi vet, smaker som passar alla, färger som passar alla. Och den ska vara i våffla!

KRAM

#32 - Pernilla Allansson

Min absoluta favorit-topping ute är smält fin choklad (valrhona), det kan man få i en underbar Konfektyr-affär i Lund och Malmö. Det skulle varit kul att testa hemma med!

#33 - Frida Bergner

Å Jag är gärna med.

Älskar mjukglass!!

Min favorit topping är jordgubbssås. mmmm

#34 - Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Kolasås går alltid hem på mina glassar!
Jag hade så gärna vilja vinna, även ha turen att vinna elvispen eftersom min pajade för två veckor sedan och jag är i stort behov av en ny =)

#35 - Millan - två små och mamma mu

M&M (den med endast choklad i mitten) är jättegott att ha på glass, dessutom blir det så färgglatt!

#36 - Catharina

Rostade mandelflagor är ditt gott på vaniljglass :-)

#37 - Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset

Då jag är ett sötsaksmonster så älskar jag att toppa glassen med kolasås och karamellströssel, ibland kolasås och nötkross. :)

#38 - Lotta m nio

Krossade nötter...krokant? Heter det så? Det är ju fantastiskt gott iaf!
Hittade ett recept på det häromdagen o det var bara att hacka nötterna i små bitar o sedan fräsa upp lite socker o en klick smör o blanda ner nötterna o röra om :)

Ha det gott!

#39 - Teresa

Hej
Jag älskar chokladdoppad mjukglass 😃
Mvh Teresa

#40 - elin

Favoriten är färska jordgubbar som lite topping på glassen! :)

#41 - HildeM - Lykkelig med liten

Jeg elsker mjukglass og min favorittopping er sjokolade ♥

Klem fra Hilde

PS: Bli gjerne med i mine konkurranser også

#42 - N

Bästa toppingen enligt mig är chokladströssel! Knastrar så gott mellan tänderna och sedan den underbara smaken :) Det är sommar det!

#43 - Emma

Jag har aldrig gillat topping på glass, i många år har jag ätit utan topping, men för snart en månad sen så provade jag saltlakrits-strössel på min mjukglass och Gud vad gott det var! Farligt gott! Nu har mjukglass nåt toppen på mina favorit sötsaker, men bara om det är saltlakrits-strössel på! Gud vad gott det var!!!

#44 - Christina Frisberg

Vilken god tävling!! :)
Jag bara älskar vanlig enkel choklad dopp, som stelnar lite på mjukglassen, mmmmmm jammie!! :)

#45 - Matilda

Hej! Tävlar gärna :)

Min favorittopping (och speciellt på mjukglass) är sånt där multifärgat karamellströssel eller vad man kallar det. Supergott och väcker barndomsminnen till liv :) Kan känna knastret i munnen ihop med mjuk mjukglass.. mmm!

Kram Matilda

#46 - Linda

Karamellströssel! Enkelt val! :)
Jag älskar mjukglass och håller tummarna att få överraska familjen.

Kram

#47 - Maja

Bästa toppingen är finhackad bounty, finhackade jordgubbar och en touch av mörk chokladsås som pricken över i. Underbart gott och somrigt!!

#48 - Elin

Mina barn bara älskar glass i alla dess former. Skulle vara roligt att prova göra egen mjukglass att överraska med. På min mjukglass vill jag ha nötkross, finns inte det äter jag helst glassen som den är!
/Elin

#49 - Spacegirl

Vit chokladsås :-) Det är riktigt, riktigt gott.

#50 - Gunilla

Ingen topping för då förstör man ju mjukglass smaken. Det är ju den man vill åt.
/Gunilla

#51 - Linda m 3

Dajmkulor så klart:)!

#52 - Sara

Kolasås älskar jag!

#53 - Malin

En stor bägare med mjukglass ska toppas med ljummen Tjinuskisås!!

#54 - Marlene W

Jag älskar daim i alla dess former, så krossad daim får bli mitt svar! :) Hoppas på lite tur nu så barnen får testa mjukglass hemma i sommar! :)

#55 - Sofia

Åh vilken underbar tävling!
Jag fyller år i dag och då bjöd jag på tårta till dom vuxna och glass med varm chokladsås till barnen (fast de flesta vuxna åt också glassen med den varma chokladsåsen) som f.ö var superduper.

Kram Sofia

#56 - Marie L-M

Hej!
Min favorit, det måste bli syltad ingefära...
Finhacka och strö över vaniljglassen, helt
enkelt vansinnigt gott!

#57 - Britta Högström

Det finns väl inget som slår om mjukglassen doppas i smält choklad och får sen den där krispiga chokladytan. Tyvärr är det sällan man hittar glassbarer som erbjuder det.

#58 - Kristin

Hejsan!
Jag vill gärna bjuda barnen och mig på glass. Självklart med choklad strössel på.

Kristin

#59 - Mathilda Eriksson

Nötkrokanten är min absoluta favorit!

#60 - malin

varm hemmagjord kolasås! Eller kolakakor som smulas över :)

#61 - AnnaE

Hej!

Min favvotopping är utan tvekan KOLASÅS!!

Ingen topping i världen är så god som just KOLASÅS på glassen!

LOVE IT!

#62 - Linda

För mig påminner vit mjukglass med karamellströssel om härliga barndoms-sommrar på Liseberg.
En helt positiv upplevelse varje gång jag äter denna kombination.

Fyrverkeri i munnen och den lena vaniljglassen som smeker gommen och efterlämnar en underbar sommarkänsla.

//Linda

#63 - Madde V

Bästa toppingen på mjukglass är noisette el nötkross :)
Underbart och påminner mig om sommaren när man var liten, härliga sommarkvällar nere vid hamnen :D

#64 - Heidi Larsson

Minimarshmallows eller minimaränger är favvisen här!

Kram

#65 - Pia Johansson

Åh vilken rolig tävling. Glass i mängder blir det ju gärna på sommaren. Och vår elvisp låter som en hel motorsåg så det är verkligen dags för en ny. Topping på glass....färska hallon och krossad Daim. Kan det bli bättre?

#66 - Jessica

Jag gillar noisett nogatsås helt klart godast på glass och särskilt påmjukglass!!

#67 - Helena

På Bornholm kan man få mjukglassen doppad i någon kakao/socker-blandning. Den är riktigt god, men går inte riktigt att få till hemma, det är en väl bevarad Bornholmsk hemlighet.

#68 - Petra

Jag tycker att den godaste toppingen på mjukglass är vanlig blandströssel! Eller varm chokladsås!

#69 - Angela

Jag bara ÄLSKAR mjukglass!
I bägare med karamellströssel mm mm mmm!

#70 - Ann-Sofie A

Åh, jag är med. Älskar mjukglass och absolut favorittopping är choklad. Sån som man doppar ner glassen i och som sedan stelnar. MMmmm......

#71 - Anna Pernryd

Åhhh vilken somrig tävling som jag skulle vilja vinna.
Både mjukglassen och elvispen skulle uppskattas här hemma :)
Mjukglass är en stor favorit bland både stora och små här hemma, det är något visst med mjukglass som väcker barndomsminnen till liv, det är himmelskt :)
Jag älskar mjukglassen precis som den är och behöver ingen topping men om jag skulle välja en topping som jag gillar så får det bli saltlakrits-flingor.
kram
Anna P

#72 - Anna Lundkvist

Smultron är ju det allra godaste men det är ju inte så lätt att få tag på.

#73 - Sara C

Jag älskar verkligen mjukglass men det blir sällan att jag äter det nu för tiden eftersom sonen är mjölkallergiker och jag vill inte neka han att smaka när jag inte måste. Så perfekt att kunna göra mjukglass själv hemma på kvällen:)

Min favorittopping är nutella-sås.

#74 - Maria

Älskar allt som har med glass och göra så verkligen en tävling jag vill vinna!

Favorittoppingen varierar väldigt från en klassiker som mjukglass med noissettsås till polkagrisglass med saltlakritsströssel!

#75 - Jessica

Min favorittopping på glass är strössel och chokladsås!!

#76 - Helena - mamma till Eskil och Selma

Har sett men inte testat :-) Måste testa då jag älskar mjukglass jag med!

Hade ju varit kanon att vinna, vår elvisp har gått sönder då maken testade att blanda bröddeg med den och vi har inte kommit oss för att skaffa en ny :-)

Min favorittopping är polkagrisströssel. Kommer från Jönköping och polkagris är liksom "hemma" :-)

#77 - Karin

Lika delar Dulce de lehe och jordnötssmör (utan bitar) som värms upp i en kastrull med lite kokt kaffe. Det går inte att sluta äta glass när man gjort denna topping!

#78 - Sofia

Min favorittopping är hemmagjord kolasås på grädde, smör, sirap, socker och lite kakao. Det får snabbt koka ihop och när man häller det på den kalla glassen stelnar kolasåsen lite grann, så himla gott! Mums!!

#79 - Angelica Björk

Min favorit topping är saltlakrits strössel eller hemmagjord kola sås! Mums :)

#80 - Sarah

Varm chokladsås såklart! :)

#81 - Johanna

Min favorittopping är nougatsås. Mums!

#82 - Shamandalie

Definitivt noisette (nougatsås)! Det är en av de godaste toppingarna som finns.

#83 - Tina

Jag gillar choklad bäst på, den som stelnar, gäller att äta fort bara. :)

#84 - Mika

Smäller av lite av hur farligt gott allting låter i den här kommentarstråden!

Min bästa topping på (helst) vaniljmjukglass är krossade Peanut Butter M&M's. Har du ätit sådana i USA, kanske? Det är så DÖGOTT alltså. Tyvärr har jag inte hittat M&M's med jordnötssmör i Sverige än...

Sen måste jag också tipsa om en nyupptäckt supergod topping som man inte måste åka över Atlanten för att testa: rostade kokosflakes tillsammans med salty caramel-sås.

Kram!

#85 - Sara

Min favorittopping är det traditionella tuttifruttiströsslet som krispar och knastrar så härligt när man tuggar! *mums* Väcker barndomsminnen! Det måste nog bli en sådan glass i helgens skolsken! =)

#86 - Malin

Min bästa mjukglass var den som serverades på ett självplock av jordgubbar. Mjukglassen serverades på fat med fortfarande Solvalla jordgubbar direkt från landet! Vilken smaksensation, kall mjukglass och varma söta jordgubbar! Mums!!!

#87 - Pudding

Min favorit-topping är choklad-/oboypulver, om det nu gäller topping på mjukglass.
På vanlig glass gillar jag chokladsås och kolasås!

#88 - Susanne s

Svenska solmogna jordgubbar är min favorit!

#89 - Malin

Vilken underbar tävling!:)

Min favorit topping är Daimkulor och kolasås,
så mumsigt. :)

Hade varit så kul och gott och kunna göra egen mjukglass hemma, hade varit perfekt att bjuda på i sommar. :) Hoppas på tur.

#90 - Maria Eriksson

Jag älskar chokladdoppad mjukglass. :)

#91 - -ME-

Ute vill jag ha noisettetopping. Hemma kokar jag kolasås. =)

#92 - lisette bäcksro

favorittopping? en blandning av söt och salt lakrits herreguuuud vad det är fint!

#93 - Elin

åh..skummade igenom endel av kommentarerna ovan och jordgubbar och passionsfrukt lät ju ut underbart gott... synd att man inte kan få det i kiosken när man köper.

min favorit är tuttifrutti strössel och så lakrits topping, mums. :)

#94 - Elin

...och nu läste jag att det var glass det handlade om, inte bara mjukglass...men nåja ;)

#95 - Veronika Zanzi

Min absoluta favorittopping är dulce de leche som man gör genom att koka en burk kondenserad mjölk ett par timmar, det blir en ljuvlig kolasås. Tillsammans med lite rostad flagad mandel så hör man änglarna sjunga

#96 - Sandra - hotnailpolish

Rolig tävling! Jag älskar varm kolasås

#97 - Angela

Saltlakritsströssel

#98 - yaiza

min favvo topping är nog noisett sås :-) funkar även utan glass...

#99 - Susanna

När det gäller topping på glass sparar jag inte på någonting så länge allt det jag vill ha finns hemma.

Jag brukar varva min glass med kolasås, skivad banan, chokladsås, nötkrokant, jordgubbssås, vispad grädde, maränger och chokladströssel. Som avslutning trycker jag ner en gammeldags gräddbulle i mitten. Det sistnämnda fick jag som barn höra att man ibland gör i Danmark, och det lät så gott att jag började göra det själv. Jättegott!

#100 - Veronica

Vilken härlig sommartävling!

Min favorittopping på glass (gärna gammaldags vanilj) är "inlagda körsbär" av alla dess slag, både hemkokade körsbär eller i sockerlag från det italienska märket "Fabri" (som säljs i otroligt fina vit-blåa porslinsburkar som man gärna sparar).

#101 - Mika

Susannas glass låter ju helt galen - vågar man testa? :)

#102 - Matilda

Noisette är den absoluta och självklara toppingen :)
Sen något smaskigt strössel på det hela, de väljer jag efter suget just den dagen. Men noisetten finns alltid där under. Mums! Måste nästan käka en mjukis i kväll ! :)

#103 - Malin

Noisette alla gånger. Absolut godast blir det om man tar mjukglass i en bägare och får noisettopping i botten innan glassen och sen så klart mer topping på glassen.

#104 - Camilla

Jag älskar 2 toppingar och brukar variera mellan dom varje gång.. Det ena är smält choklad som sedan stelnar över glassen, typ storstrut.. Den andra är nötkross..

Sååå gott sååå..

#105 - Kerstin

Åh vad gott! Min favorit är nog nötkross, kolatopping och en stor klick grädde. :)

#106 - Desirée

Mjukglass är min favoritglass, den är supergod i sin enkelhet, men när jag känner för det där lilla extra så är saltlakritstopping min självklara favorit, tillsammans med tutti-frutti strössel så blir det pricken över i:et, det söta bryter av mot det salta och det kramas i munnen! Du måste prova om du inte redan gjort det!

#107 - veronica hedlund

min favorit topping är chokladsås och jordgubbar. testade även förra veckan minimarshmallow vilket va ritkigt gött..

kram veronicA

#108 - Emma

Min favorittopping är kolasås och saltlakritsströssel!

#109 - Susanne

Tuttifrutti strössel, en självklar topping! :p

#110 - felicia

Det finns en chockladsås som stelnar när den hamnar på glassen och blir som ett chockladtäcke - sjukt gott. I kombination med mini-marshmellows och jordgubbar kan man inte äta annat!

#111 - Charlotta

Det roliga är att när jag läste detta inlägg dagen då du la upp det tänkte jag direkt på yogurthland i USA, som är ungefär som frozen yogurth factory som du berättade om igår. Jag älskar yogurthland och att det finns så otroligt mycket toppings att välja på, men min favorit är nog ändå något så simpelt som kiwi! När jag var liten och var på semester med min familj i Frankrike fick jag smaka på kiwiglass, och det är något jag aldrig glömmer! Har inte ätit det sen dess, men att ha kiwi på glass är något jag verkligen rekommenderar om du inte smakat det innan!

#112 - Lilla Mysan

Åh vad jag önskar att jag fick vinna det här! Jag är gravid i v 9 med nr två och har drabbats av hyperemesis - extremt illamående. Det enda jag kan äta utan att kräkas är glass! Favorittoppingen är färska bär! Lingon är faktiskt väldigt gott på glass! Testa!

#113 - På Selmas gata

Som det glassmonster jag är så måste jag allt prova att tävla:)

Min favvotopping är chokladdopp. Det fanns i en kiosk i det lilla samhället där jag vöxte upp så jag och mamma brukade cykla dit och beställa mjukglass i chokladdopp. Det var som ett varmt "skal" som liksom stelnade runt den härliga glassen...helt ljuvligt! sedan slutade den kiosken att sälja just mjukglass eftersom det var så jobbigt att rengöra maskinen...:)

Numera bor jag utanför gbg och beställde nyligen en chokladdoppad glass på ett café- och fick nåt HELT annat! Så jag vet inte riktigt var man får tag på denna chokladdopp som jag älskar. Men varje gång jag besöker Kristinehamns skärgård så blir det en sådan...:)

#114 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Är gärna med lite i sista stund ;-)

Min favorit topping på mjukglass är lakrits. Just kombinationen vanilj och lakrits tycker jag är himmelskt gott.

#115 - Therese

Det godaste är helt klart nötkross eller vanlig strössel.

#116 - Linda

Choklad topping är den godaste toppingen jag vet. Choklad freak som jag är;) Läs gärna min recension av Arlas mjukglass här: http://lifestylebylinda.com/2013/06/08/test-arlas-nya-mjukglass/
Skulle bli jättglad om jag fick chansen att prova de andra smakerna också:)