bambi

Vinnare solhattar!
Här kommer vinnarna av solhattarna i Polarn och Pyrets tävling. Maila mig era adresser så fort som möjligt på [email protected]
 
Elisabeth Öberg 
♦Frys petflaskor med vatten, så har man vatten att dricka hela dagen (viktigt med vätska) 
♦Fryst ananas är jättegott och läskande att äta i värmen. 
♦Smörj in hela familjen hemma, låt det sjunka in och ta på solskyddskläder. Skönt att inte behöva få all sand fastklibbad på en gång. Men glöm ej att smörja efter bad :-) 
♦Tag med solskydd, parasoll eller soltält. 
♦Tag med hinkar och spadar, det är superskoj att bygga sandslott (för både barn och vuxna) :-) 

Vår storkille skulle behöva en solhatt, han bränner öronen hela tiden i sin keps (fastän att vi smörjer), så mörkblå/grön i stl 58 (passar 10-12 år) skulle vi önska oss 

Håller alla tummar, 
Kram! :-)
 
 
 
Mitt bästa strandtips är att tänka på att solen tar i skuggan med, så det är viktigt att smörja in även små barn som endast är i skuggan. Ett uv tält är perfekt att ha med sig där barnen kan vara lite för att bli skyddade från solen. När man badar så tar solen extra bra, viktigt att smörja in både före och efter och viktigast av allt är att smörja smörja, tyvärr vet inte många hur farlig solen är =( 

Jag skulle jättegärna vilja vinna den rosa till dottern som ej tåler solen.
 
 
Sara C
Hej! 

Mitt bästa strandtips är att ta med ett parasoll. Det är lätt att flytta dit barnet hittar en rolig plats att leka med exempelvis hink och spade och det är perfekt att förvara maten under. Jag själv som försöker undvika solen så gott det går sitter gärna under parasollet och leker med sonen;) 

Jag tävlar gärna om den gröna hatten (storlek 2-5 år)
 
 
P.S. Vinnarna av stekpannan och Libero-paketet kommer imorgon!
#1 - Sara C

Åh vad kul! Sonen kommer bli så nöjd över den fina solhatten!:)