bambi

Ett barndomsminne
 
Micki söker efter ambassadörer och jag hoppas så innerligt att få bli en av dom! För jag älskar verkligen deras leksaker och dom ligger mig verkligen varmt om hjärtat. 
 
Ett av mina första minnen från Sverige är den här röda Micki-spisen. Min systers barn hade en likadan ståendes i sin lekstuga ute på gården och när jag hälsade på från USA (där jag växte upp) så lekte vi alla i många många timmar med den. Helst så skulle vi låna riktiga kastruller och hälla riktig vatten mellan kastrullerna medan vi lagade mat.
 
Så med detta varma minne så känns det så roligt att se Zack och Leah och deras vänner leka med samma röda Micki-spis. Jag tror att spisen kommer att vara något som dom kommer att minnas från sin barndom, precis som jag.
 
 
Andra roliga Micki-leksaker som barnen har. 
#1 - Johanna

Ja visst minns jag oxå min spis... en röd fin spis men aluminiumkastruller och kakformar :-)

#2 - Hondjur

Micki är underbart med många fina saker som väldigt många barn har goda minnen av ... även Vi "gamla".
Håller tummarna för dig! :)

#3 - Tess

Jag hade också en Micki-spis som barn :-) Och nu har min Connor en :-)

#4 - Emilia

Har funderat på att köpa pippihuset till min son men tycker många har klagat på kvalité. Vad tycker du? :)

Svar: Den har hållt bra för många lekar, bara en liten liten sak som har gått sönder och då har många kompisar lekt med den också :)
bambi

#5 - LILITH - Boktokig mamma med borderline

Åh nostalgi, jag hade också en sån spis och även äldsta sonen när han var liten. Deras lära gå-vagnar hade alla tre trollen.

#6 - Flisan

Åh, vilket fint barndomsminne! Jag förstår att spisen har hög nostalgi-nivå för dig :)

#7 - Camilla

Vilken underbar historia! Håller tummarna för att du vinner :)

Och tack för en bra blogg!