bambi

Favorit i repris - Nutella cupcakes!
God morgon alla fina bloggläsare! Igår kväll när jag läste igenom era kommentarer så skrev Sofia till mig och tackade mig för hennes vinst i en tävling som jag hade förut. Vinsten var en årsförbrukning Nutella och när jag läste hennes kommentar så blev jag så fasligt sugen på Nutella-cupcakes
 
Dom är till och med fyllda med nutella och så tycker jag att dom blir så snygga med ett par hasselnötter på toppen! Love them!
 
 
1 3/4 dl mjöl
½ dl kakao
1 ½ dl socker
1 ½ tsk bakpulver
En nypa salt
40 g smör, rumstempererat
1 1/4 dl mjölk
1 ägg
120 g Nutella
Hasselnötter att dekorera med

Nutellafrosting
250 g florsocker (ett halvt paket)
80 g smör, rumstempererat
1/4 dl mjölk
80 g Nutella

1. Värm ugnen till 175 grader. Lägg mjöl, kakao, socker, bakpulver, salt, smör och mjölk i en bunke och vispa ihop på låg hastighet.
2. Tillsätt ägget och vispa ordentligt till en fluffig smet.
3. Skeda upp smeten i 12 pappersformar och grädda i ugn i ca 20 minuter.
4. När cupcaksen har svalnat så gör du ett litet hål i mitten av dom och fyller med Nutella.
5. Frostingen. Vispa ihop florsocker, smör och mjölk till en slät smet. Fortsätt att vispa frostingen tills den är lätt och fluffig, minst 5 minuter. Ju längre du vispar desto fluffigare och lättare blir den.
6. Rör ner Nutella med en sked så att den fördelas jämnt. Spritsa på frostingen och dekorera med hasselnötter eller t.ex. strössel.
 
 
P.S. Och på tal om tävlingar så är det fler tävlingar på gång! Håll utkik!
#1 - Paula´z Värld

Låter gott!
Ha en fin dag!

Kram på dej

#2 - anette

Mums vad de ser goda ut. Kram Anette

#3 - Sofia

Åh vilka läckra!
Måste prova att göra dessa en dag (Nutella har jag ju så det räcker ha ha).

Tänk att min lilla blogg har haft hela 11 besök i dag och det beror nog på att du nämnt mig i din blogg :)

Kram Kram..

#4 - Sofia

Äsch nu glömde jag ju att fråga om man måste ha en sån där muffinslåda att ställa formarna i?

Svar: Om man har rätt så stabila muffinsformar så behöver man ingen!
bambi