bambi

Lyxa till helgfrukosten med nybakta ÄPPELSCONES!
Jag tänker ofta "i helgen vill jag lyxa till det med scones till frukosten" men sen blir det aldrig av... men nu så! Dessutom så gjorde jag dom extra lyxiga genom att riva ner ett äpple i degen och ha i lite kanel. Barnen ÄLSKADE dom! Äpplet ger lite lite sötma och kaneldoften sprider sig så härligt i hela köket. Sååååå gudomliga! Perfekta lyxen att unna sig en söndagmorgon, testa imorgon!
 
 
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 krm salt
50 smör
1 ½ mjölk
1 äpple
1 krm kanel
 
1. Sätt ugnen på 250 grader.
2. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en bunke.
3. Tärna ner smöret och finfördela det i mjölet.
4. Häll i mjölk och riv ner äpplet (jag skalade det först) och ha till sist i kanelen. Blanda allt väl.
5. Klicka ut smeten på ett bakplåtspapper (jag fick 5 st.) och grädda mitt i ugnen i ca 12 minuter.
#1 - Britta Högström

MUMS! Fasiken att jag inte har några äpplen hemma :(

#2 - Fröken M

Gott :)
Man kanske skulle testa och överraska killarna i morgon bitti !!
Ha en skön dag :)
kram

#3 - Sjölundskan

Åh scones är så himla gott till frukost. Men här blir det nybakat surdegsbröd imorgon bitti. Inte heller fy skam, fast lite meckigare. :)

#4 - dianasdrömmar

Mums, mysigt att ses igår igen :) börjar bli en trevlig vana kram Diana

#5 - Nilla

Ser goda ut de där! Trevligt att träffas igår! Vilket fantastisk fint event det var, ellerhur?
Kram Nilla

#6 - Helle / made by Helle

Mums vad gott. Vad duktig du är som går upp och fixar på morgonen.

Trevlig helg!

#7 - Veronica

Skriver ut receptet och ilar ut till köket. Blir äppelscones till fika. :)