bambi

Gamla favoriter och min hjälpreda i köket nummer 1!
 
Jag kom på att det var länge jag publicerade något nytt matrecept, men det kommer (redan imorgon)! Det är bara det att vi har ätit flera gamla favoriter på sistonde. Som denna underbara fläskfilégryta med rosépeppar och bacon. Jag får alltid göra dubbelsats av såsen för alla älskar den!


 
Sen så har jag gjort en annan favorit - köttfärspiroger och då märkte jag hur himla smidig och bra Electroluxs Ultramix Pro verkligen är. Jag hackade först löken i den och sen bytte jag bara till rivare och kunde riva ner morötterna direkt ner bland löken (som ändå ska blandas). Smidigt att en och samma maskin kan göra så mycket (den är även elvisp och stavmixer). 
 
 
P.S. Glöm inte att vara med och tävla om boken Getingkyssar
#1 - Longevity - en blogg om hälsa

Du skrev jag får alltid göra dubbelsats, jag läste jag får alltid dubbelhaka. Tror jag är lite trött :P

Svar: Haha, fast det kanske jag får också ;)
bambi

#2 - Fru P

Den såg himla mumsig ut!!