bambi

Min älskade jasminbuske
 
Det var flera som har ställt frågor om min jasminbuske/träd. Den doftar underbart och är helt klart min favorit ute på balkongen. Jag har inte haft någon jasminbuske tidigare så dom verkar inte vara det lättaste att få tag på. Jag köpte min av dom som står och säljer blommor på Mariatorget. Den kostade 250 kronor och är dryga metern hög. Den ska helst stå i skugga eller i halvskugga. Den verkar trivas än så länge då den har börjat klänga sig lite runt balkongräcket. Det skulle ju vara lite häftigt om den mot slutet av sommaren slingrade sig hela vägen runt balkongräcket  :)
 
#1 - dianasdrömmar

Så fin kanske vore något på altanen kramis Diana

#2 - Mira

Jasminedoft sena sommarkvällar är inte dumt :)

#3 - ::Ulle::

ÅH, Mariatorget är lite för långt bort för mig. ;) Jag måste höra hos vår lokala odlare om de kan ta hem. Doften är underbar! Att ha den som buske på balkong är ju jättefint. :)