bambi

Mors dag tips: Gör chokladbollar tillsammans med barnen!
 
Jag och barnen gjorde chokladbollar tillsammans igår, som lördagsgodis. Men det passar ju rätt så bra att göra idag på mors dag tycker jag, för det blir en mysig stund tillsammans med barnen. Och sen kan man njuta av dom goda chokladbollarna efteråt!  :)
 
 
Chokladbollarna blev helt klart dom godaste jag har gjort hemma. Smakade nästan som delicato-bollar! Så nära man bara kan komma! Receptet kommer ifrån Bakverk & Fikastunder.
 

100 g mjukt smör

1 dl socker

3 dl havregryn

2 msk kakao

1 tsk vaniljsocker

2 msk kaffe

50 g smält mörk 70% choklad

 

1. Mixa allt utom chokladen tills det blandat sig rejält.

2. Smält chokladen och rör ner den i smeten. Låt degen stå i kyl i ca 15 min för att ”stelna” lite.

3. Rulla till bollar och doppa i kokos (eller strössel). Förvara kallt.

 

Och eftersom det är mors dag idag så får man inte glömma anvisningarna för dagen:

#1 - Hondjur

Vi gjorde chockladbollar i förrgår och de blev med himla goda :)
Talibanen är dock inte riktigt med på det här med mors dag ännu men en god fika bör nog iaf uppskattas! :)
Ha en fin mors dag gumman!

#2 - Marie

Hoppas verkligen INTE att de smakar som Delicato-bollarna, dvs kemikalier och andra tillsatser!!!

#3 - SaraH

Hej vart har du köpt förklädet? skulle vilja ha ett sånt till mina barn.

#4 - Sara

Vilken rolig och mysig text om Mors dag :) Vart har du hittat den? Tycker det låter som väldigt fin uppvaktning för alla mammor.

Svar: Jag hittade den på Facebook men såg den även på Instagram :)
bambi