bambi

Stoppa tiden!
 
Jag tänker ofta att JUST NU är barnen i en sån rolig ålder och jag skulle vilja pausa tiden. Leah säger varje dag så roliga saker så att vi skrattar rakt ut. Det är så häftigt med små barns fantasier.
 
För att inte tala om hur gosiga och kärleksfulla dom är. Dom vill alltid kramas och pussas och imorse så frågade Leah var storebror var och då låg han på andra sidan om mig (som vanligt) då sträckte dom ut händerna och hållde varandra i handen ovanpå mig. Sen sa Zack att han ville krama Leah. Såna saker gör att jag inte bryr mig om att dom precis väckte mig - klockan 5 på morgon (ja, det är sant!)..
 
Men jag vill att det ska vara så här för alltid! Jag vill inte att dom ska bli tonåringar som varken har tid eller lust att umgås med mig, men då får jag väl försöka minnas alla dessa mysiga och roliga stunder.
#1 - Diana DeMarkey - ..Liveyourdreams

Gud så söta! Ja den åldern verkar kanon, hur gamla är dom?

Svar: 3 och 4½ år :)
bambi

#2 - AnnaSC

ja ta tillvara på den tiden. Min 16 åring är så trött på mig (det var jag på mina föräldrar vid den tiden också). och det är konstigt att tänka på att han snart flyttar hemifrån... Han går ut första året på gymnasiet så när jag var i hans ålder bodde jag bara kvar 1 år till hemma hos föräldrarna. Nu går han ju en 3 årig linje istället för mina 2 år. så han bor väl hemma 2 år till, men sen vet man ju inte. och ärligt med alla de bråk o tjafs som är nu så får han gärna flytta snart, men den dagen han faktiskt flyttar vet jag inte om jag tycker så längre... tur att lillebror bara är 6 år...

#3 - AnnaSC

oj tryckte sänd lite för snabbt...

Jag tycker ju att han borde bo hemma tills han gått ut universitetet (bättre för hans ekonomi) samtidigt så måste han ju få stå på sina egna ben. Så vi får se. Det är ivf mycket ambivalenta känslor när det är en tonåring i huset... Det är MYCKET hormoner i luften hela tiden. Man älskar dem och samtidigt är man så ini bängen trött på dem emellanåt, men det finns nog en anledning att det är så. Så man inte bryter ihop när de flyttar skulle jag tro.

Svar: Jag förstår det! Men som du säger så kanske det finns en "anledning" till att det blir en del konflikter, så att det blir LITE lättare när dom ska lämna boet...
bambi

#4 - Elin - En trebarnsmamma

Syskonkärlek är så underbart! Här hemma är barnen också sådär kramiga och gulliga mot varandra. Gör den ena illa sig är den andra snabb dit och ska titta och trösta. Såna saker gör att man blir helt varm om mammahjärtat <3

#5 - Lisa

Kan bara hålla med, har väl egentligen ända sen min första son föddes överraskats av hur roligt det är med barn.
Nu är mina är 5 å 2½ å det blir bara roligare å roligare! :D