bambi

Vad sägs om en barnbok om ICA Maxi?

Leah hostade så mycket så hon kräktes precis, så det ser ut att bli vab för mig imorgon också. Maken har en tre-dagars förhandling så han kan inte. Lite synd då jag hade mycket som skulle göras imorgon men det är inte så mycket att göra åt... (Leah får ha nappen nu när hon är sjuk, om det är någon som undrar.)
 

Svärföräldrarna har så en massa roliga gamla barnböcker. Barnen vet precis vart dom finns ohc springer direkt dit och väljer olika böcker som ska läsas - oftast av farmor eller farfar. Men i söndags så läste maken en bok för dom och när jag hörde honom läsa så kunde jag inte låta bli och undra vad sjutton det var för bok han läste egentligen?!?
 
 
Timpo Tempo hette boken och var från 1957. Tydligen så har det funnits en affärskedja som hette just Tempo, ungefär som Åhlens eller ICA Maxi. 
 
 
Det var väldigt mycket snack om det där affären som hette Tempo i boken.... 
 
 
"Överallt fanns varor av alla de slag" - haha... detta tyckte jag verkligen lät som ren reklam. I en barnbok!
 
 
Och på baksidan så syns det vart man kunde hitta Tempo-butikerna. Haha, jag undrar om man skulle tänka sig att göra en liknande reklambarnbok idag?
#1 - Emma

Tempo finns fortfarande kvar, bara det att det är en lite mindre matvaru"kedja"..finns massa Tempobutiker här uppe i Gävle :)

#2 - Vera

Finns massor av tempo butiker fortfarande. Flera stycken i Södertälje och jag vet att de även finns på västkusten :)

#3 - Titti

Jag som är lite äldre minns den boken!!! Fanns i mitt föräldrahem!!
Kul att se den igen.
Kram Titti

#4 - Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Tempo finns ju fortfarande, bla på BirgerJarlsgatan :)

#5 - Helena

Varför kommer inte dina inlägg upp på bloglovin längre ? :(

Svar: Det ska funka nu, jag mailade dom igår... men jag vet att det är fler bloggar som inte har uppdaterats där.
bambi

#6 - Therese

Tempo var alla Åhléns affärerna. Nu är de "nya" mataffärer
Fanns Tempo när jag var liten. Var cafe mataffär , spel , leksaker och ja allt,,

#7 - ladydahmers.blogg.se

Asså hahaha det här var ju sjukt kul!