bambi

Barnens chili con carne
Va roligt att ni var så många som röstade på en ny tema-vecka här i bloggen! Saffran vann överlägset över dom andra förslagen så jag måste börja spåna på lite saffransrecept. Jag hoppas på att få ihop till en saffran-vecka nästa vecka redan.
 
Här är det fullt upp, som vanligt! Fullt upp på jobbet, hemma och med bloggen. Barnen har haft vänner över, jag har några projekt på gång och det har varit uppsatser som har rättats (som egentligen skulle ha rättats på höstlovet men då hann jag inte riktigt med allt jag ville hinna med). 
 
Så, men några extra barn här hemma så tyckte jag att det var passande att göra en av Zacks och Leahs favoriter - Chili con carne utan chili  ;)  Den är så enkel att göra och inte ett dugg stark men ändå smakrik. Jag serverade vitlöksbröd till, vilket både barn och vuxna brukar älska.
 
 
 
400-500 gr köttfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 msk tomatpuré
1 burk vita bönor
1 burk krossade tomater
1 tsk spiskummin
1-2 krm kanel
1 burk majskorn
salt & peppar

1. Bryn färsen och tillsätt hackad lök och pressad vitlök och fräs ett par minuter.
2. Blanda i resten av ingredienserna och låt koka i ca 5 minuter!
#1 - Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Så himla lätt och gott framförallt :)

#2 - Camilla

Låter gott, ska jag nog testa vid tillfälle :)