bambi

Dagens Zack
Usch, jag har varit så fruktansvärt trött idag. Barnen vaknade runt 2.20 och kom in till oss och låg sen och pratade i vår säng?!? Haha, jag var så trött så jag minns inte ens vad det var dom pratade om. Ja, det där med att barnen ska sova i sina egna sängar har gått så där... har nog gett upp lite grann. Vi körde stenhårt i två veckor men Zack fortsatte att komma in till oss så då känns det som om det är något som han verkligen behöver. Även om jag verkligen behöver min sömn så känner jag att om det inte blev bättre efter två veckor så vette tusan när det blir bättre och att det är nog lika bra att vänta tills han själv känner sig mogen att sova hela natten i sin säng.
 
Så, det är tillbaka till dessa trött-dagar då jag går runt som en zombie.
 
 
Geggamoja är ett märke som jag har haft samarbete med i många många år. Leah använder fortfarande kläder som jag fick för 2-3 år sen och dom är nästan lika fina som när vi fick dom. Häromdagen fick vi ett paket med lite nya kläder från Geggamoja och deras höstkollektion. Mjuka och mysiga kläder med så bra kvalité!
 
Zack fick så fina byxor i orange med blåa ränder och en fin matchande zip-tröja. Just byxorna gillar jag extra mycket med deras långa muddar nertill och barnen brukar gilla dom stora fickorna.
#1 - Jenny

Vilka mysiga kläder! Det där med att sova i egna sängar är inte lätt när dom är små! Min äldsta 9 år slutade komma in till oss för kanske ett år sen bara! Men vi lät han komma in till oss och nu är han iallafall supertrygg i sin säng på sitt rum! Lillebror på 6år får vi besök av nästan varje natt,men vi orkar inte gå tillbaka med honom!

Svar: Lite lustigt för min kollega sa att hennes söner slutade sova hos dom när dom var runt 8 år och så säger du samma sak! Nåja, bara 3 år kvar då... ;)
bambi

#2 - Caroline

Jag vet inte hur ni brukar göra, men när jag och min lillasyster blev äldre men ville sova hos föräldrarna fick jag som var äldst börja sova skavfötters med dem. Det blev då inte riktigt lika trångt och jag var nöjd bara jag fick vara med dem!

#3 - Anna, Gbg

Jättefina kläder och snygg färg :-) Det fungerar inte att ha en madrass inne hos er där Zack kan ligga när han kommer in? Den kan vara förberedd med kudde och täcke så han bara kan krypa ner. Då kan Leah ligga i er säng och så får ni plats bättre? Alternativt, om ni får plats, köpa en extra säng och ställa ihop med er så att ni kan sova i en jättestor säng allihop. Finns ju en hel del familjer som löser det så, det verkar smidigt.

#4 - Sandra - hotnailpolish

Vilka fina bilder på Zack och Hera! :)

#5 - Marie

Snygga kläder!
Vi hade en madrass på barnens rum rum med bäddade sängkläder. När de vaknade på natten så gick vi tillbaka med barnen. De fick somna om i sin egen säng medan någon av oss vuxna la oss på madrassen och somnade. Då lärde de sig somna om själva i sin egen säng. Det blev även bra sömn för föräldern. Även nattningen gjordes så att vi låg och myste med dem men när de skulle somna så gick vi ut. Även där tränar man dem att somna själva.
Nu säger de själva till att vi ska gå ut vid nattning och om de någon gång vaknar på natten (villket händer ytterst sällan) så vill de kanske ha en kram, men sen är de så trygga i sina sängar att de vill somna själva. En natt sa V: "Nu får du faktiskt gå ut mamma så att jag kan sova"