bambi

Makaronipizza
Här kommer ett väldigt barnvänligt recept, barnen tycker att det är superroligt med en pizza gjord av pasta. Sen kan man variera toppingen lite efter det man har hemma, t.ex. korv, kyckling, köttfärs. Det är dessutom en väldigt enkel maträtt som sköter sig självt i ugnen.
 
 
 

5 dl pasta (okokta)
4 ägg
6 dl mjölk
2 dl passerade tomater

400 g falukorv, skivad
2 salladslök
4 tomater

2 dl riven ost


1. Värm ugnen till 180 grader. Smörj en långpanna. Fördela pastan, okokt över botten.

2. Lägg på korv i skivor, tomat, hackad lök och oregano.

 

 

 

3. Vispa ihop ägg, mjölk och tomatsåsen och slå i långpannan. Toppa med riven ost.

4. Grädda i ugn ca 25-30 min.

 

 
#1 - Amandas jul

Åh, det där kommer jag ihåg att mina föräldrar gjorde när jag var liten! En väldigt poppis barnrätt kan jag tänka mig :)

#2 - Hanna Karlsson

Vilket bra tios!