bambi

Vab-kit
 
Vi har hållt oss väldigt friska denna höst. Det kanske beror på det milda vädret eller att vi har börjat med att alla ska tvätta händerna så fort man kommer hem. Men jag tror nog att snart blir det dags för vab igen och då är det perfekt att jag har fått hem ett vab-kit från Cura apoteket. Cura apoteket är ICAs egna apotekskedja och finns i större ICA-butiker runtom i landet.
 
Vab-kitet innehöll verkligen allt sånt som är bra vid vab, näsdukar, russin (det brukar vi nästan alltid ge barnen när dom är sjuka), vitaminer och kamomillte.
 
Jag fick vid ett annat tillfälle hem ColdZyme som jag tyckte passade bra in i vab-kitet för det är nämligen en munspray som man kan använda för att slippa bli förkyld. Jag tänkte att det är ju perfekt när barnen blir sjuka och man själv vill slippa bli sjuk också. Det funkar så att man sprayar det i munnen och då bildas det ett skyddande barriär som förhindrar förkylningsviruset att tas upp i cellerna i munnen. Det kan också förkorta förkylningen om man väl har blivit förkyld. Jag känner att det är ju perfekt när man känner att man absolut inte kan vara hemma från jobbet mne man ändå har dragit på sig en förkylning. Ska absolut testa det nästa gång barnen börjar visa symtom på förkylning.
 
#1 - Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Vilken rolig grej =)

#2 - Linda

Wow, hur får man tag i ett sånt kit? :) Supersmart!!

Svar: Kitet finns inte att köpa men man kan be om hjälp att plocka ihop ett sånt :)
bambi