bambi

Vinn en personlig almanacka i valfri storlek!
 
Igår fick jag hem min personliga almanacka. Detta är faktiskt min tredje, för tredje året i rad och jag har alltid varit så nöjd med mina. Många kollegor och elever brukar tycka om att se bilderna på framsidan och baksidan (som oftast är på barnen, men ett år så hade jag faktiskt en bild från vårt bröllop på baksidan). I år fick det bli bilderna som fotografen Sandra Jolly tog på barnen i somras. Almanackorna har varit en superbra jobbalmanacka och så får jag se på mina fina barn när jag är på jobbet  :)
 
Detta är ju också en väldigt bra julklapp, en personlig fin almanacka - vem skulle inte bli glad för det?
 
Nu har en av er chansen att vinna ett presentkort på en personlig almanacka från personligalmanacka.se i valfri storlek. Allt ni beöver göra är att lämna en kommentar om vad ni skulle göra för slags almanacka, vilka bilder skulle ni välja? Skulle ni behålla almanackan själv eller ge bort den? Tävlingen avslutas den 4 december.
#1 - Amandas jul

Åh, jag älskar också dessa almanackor!!! Vill självklart vinna en till nästa år. Nu när jag blivit mamma och allt skulle självklart lilltjejen pryda almanackan så jag alltid bär henne med mig :) Inuti skulle jag nog fokusera mycket på träning så man kanske får en spark i rätt riktning!

#2 - Rebecca Wipp Ovin - Skönsjungande, nybliven mamma

Jag skulle göra en STOR almanacka. De senaste åren har jag bara haft min kalender på mobilen men för 2014 har jag bestämt mig för att jag behöver ha en fysisk för alla sång och fotojobb.

På almanackan hade nog i alla fall en av de här bilderna hamnat:

http://beccinam.files.wordpress.com/2013/11/ameliegrot11.jpg?w=560&h=842

http://beccinam.files.wordpress.com/2013/11/20nov2.jpg

#3 - Jonna

Det skulle vara underbart att vinna en almanacka, jag har inte sett Foto almanackor i min storlek förut.
jag är nybliven mamma sen en månad tillbaka och min syster är fotograf så bilderna skulle vara fina minnen på min dotter och sambo. Har alltid en liten almanacka med mig och skriver ner allt som händer i min lilla värld, den lilla passar min skötväska perfekt i storlek.

#4 - therese

Hej!

Jag skulle ge en kalender till min sambo om jag vann. Han brukar grymta om att han delar kontor så att han inte kan fylla det med bilder på familjen. Med en kalender på fickan får han med sig bilder hela tiden - som bieffekt får han koll på alla tidiga hämtningar, träningar, planeringsdagar och för att inte tala om födelsedagar till familj, släkt och vänne;)

#5 - Pia

Det här vill jag vinna, jättegärna! För bara ett par dagar sedan konstaterade jag att jag inte kommer ha råd att köpa en i år (har haft deras ett år).

Jag går ut skolan nu, blir förskollärare, och förhoppningsvis står ett jobb och väntar på mig. Annars får jag antagligen vicka runt på olika ställen och får veta några dagar/veckor i taget. Hur som helst är en almanacka välbehövlig, och jag skulle nog välja deras nya väggalmanacka där hela familjen kan inkluderas. Kan vara bra med alla på ett ställe så vi kan få en översikt på jobb och förskola :) Vi har nyligen varit till en fotograf och tagit jättefina familjebilder och bilder på var och en, så dessa bilder skulle jag såklart välja att använda.

*hoppashoppashoppas*

#6 - Therese

Herregud vilken passande tävling! Min mobil har lagt ner och jag som brukar ha min kalender där känner mig helt lost.
Vi åker dessutom till USA på en två månader lång smekmånad i vår så då är det ju perfekt att ha en kalender att kunna planera in resrutten och annat i :)

Jag skulle välja en kalender i A5-modell, den bästa storleken enligt mig. Tillräckligt stor för att kunna skriva ner saker i och tillräckligt liten för att gå ner i mina väskor:)

Jag skulle nog välja två bilder från vårt bröllop som var nu i sommar. Tänk att bli påmind om den dagen varje gång jag skulle öppna kalendern, och sedan planera in och skapa nya underbara minnen - helt fantastiskt ju!

#7 - Maria

Underbara almanackor! Skulle vilja ha en till mig själv. Hoppas komma in på utb i januari. En snygg almanacka skulle göra planering av familj och skola lite roligare!!
Skulle självklart ha bilder på mina 2 barn!!

#8 - Erika

Åh! Hade älskat att vinna detta. Brukar alltid köpa en men pga olika omständigheter har vi inte haft råd iår. Dock hade jag nog ändå gett den till min mamma; hon är egenföretagare och har mycket att stå i och hålla reda på. Jag hade förstås också använt bilder på barnen :)

#9 - finurliga fröken

Jag har alltid haft deras almanackor och jag älskar dom. I år får jag nog hoppa över för ekonomin tillåter inte men om jag skulle vinna en skulle jag ha en flygande drake på framsidan med orden"drakar lyfter endast i motvind" och på baksidan skulle jag ha en bild av min underbara son som är min anledning till att leva.

#10 - Maja

Jag skulle vilja vinna en almanacka till min syster som ska börja plugga till sjuksköterska till våren. Då tror jag att hon skulle behöva den!
Jag skulle välja bilder på hennes hundar och mina barn (alltså hennes syskonbarn).

#11 - Elin Johansson

Hej hej! Vilken trevlig blogg du har. Gillar att du är en vanlig "dödlig"som försöker hitta balansen mellan jobb, barn o familjeliv. Jag är just nu föräldraledig med mitt andra barn men ska snart tillbaks till mitt kära förskollärarjobb. Almanackan skulle jag dock ge till min bästa vän. Hon kan absolut inte leva utan sin kalender o har faktiskt två stycken som hon planerar hela sitt liv i. I min familj har vi använt oss av väggalmanackor de senaste åren. Både vi o våra vänner tycker det är kul att titta på månens bilder på väggen. Det är standardjulklapoen till mor-o -farföräldrar nu för tiden hos oss. Kram

#12 - Helena

Åh en tävling som är som gjord för mig! Jag har varit föräldraledig sen februari men ska börja jobba igen efter jul. Har ingen kalender! Paniken när jag insåg det ;-) Jag jobbar också som lärare och du vet vad mycket man använder sin kalender då! Vi brukar alltid få en varsin från min arbetsplats i början av höstterminen men nu var jag ju föräldraledig så jag blev utan... Därför skulle det vara kanon om jag vann en :-)

Skulle absolut ha bilder på mina fina barn på den om jag vann. Skulle kännas lite mindre tungt att börja jobba igen om jag alltid hade med mig barnen på bild :)

#13 - EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

Som den mammabloggare jag är så skulle det såklart vara en bild på familjen på kalendern.

Börjar ju jobba i januari och då behövs det verkligen en kalender, även om vi har en familjekalender så behöver jag en att ha med också så jag alltid vet vad som gäller om någon vill boka något möte.

Har tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/11/27/personlig-almanacka-412/

#14 - johanna med tyra o otto

Åh jag älskar verkligen dessa almanacker, min blev tyvärr stulen med min väska. :( Behöver den väldigt mycket då jag pluggar, jobbar och har två barn. Jag hade alltså gett mig själv denna i julklapp med bilder på mina barn, både på framsidan och baksidan, på det sättet är de alltid med mig.

#15 - Zanne

Åh, jag älskar också dessa almanackor!!! Vill självklart vinna en. Nu när jag blivit mamma och allt skulle självklart lilltjejen tillsammans med hennes storasyster såklart :) pryda almanackan så jag alltid bär dom med mig :) men mon inte det kunne blir et bild av min fina man med så jag har heka min familj med mig :)

#16 - Reggi

Jag skulle behålla den själv och jag skulle ha bilder på min brorson som jag träffar väldigt sällan och min lillasyster :)

#17 - Pernilla

Jag skulle gärna vilja vinna detta till min mamma och ge henne bilder på hennes barnbarn. Mormor är ofta med, lägger mycket tid på att vara dealktig i förskola, övernattningar, omsorg på alla sätt och vis. De har en given barnvakt i alla lägen som det kan behövas och barnen älskar mormor över allt på denna jord. Riktigt fint att se denna fina relation när jag själv inte hade samma närvarande mamma utan först nu som hon har möjlighet att vara hemma och lägga tid på annat än att jobba konstant då hon förut var ensamstående förälder med behovet av ekonomisk trygghet. Förr i tiden åkte hon sju på morgonen och var inte hemma innan sju på kvällen och jobbade helger så mina barn får nästan se henne mer än vad jag fick när jag växte upp. Men det är väldigt förlåtande att se hur mycket hon anstränger sig och älskar mina barn nu. Hur kan man inte annat än förlåta någon som älskar ens barn över allt annat!

#18 - E.K - Mamma till Alicia och Simon

Jag skulle nog ha valt ut bilder på barnen, kanske redigerat dem lite i ett bild program först och ändrat i färgerna. Jag hade behållit den själv då jag länge har velat beställa en sådan, men det har liksom inte blivit av. Jag har så mycket tider och scheman att hålla reda på. Att fylla mobilen med påminnelser är inte alltid kul, en vanlig kalender kanske skulle hjälpa mig att hålla ordning och reda på både mig själv och alla klocklag. Jag både arbetar och studerar och övriga tider och datum man lyckas samla på sig, speciellt barnens aktiviteter.

#19 - freja

Min almanacka skulle vara av foton sen mina resor. Har varit i ca 12 länder så hade blivit en bild från varje land :)

#20 - Malin

Jag älskar också almanackor från personligalmanacka och vill jättegärna vinna en till mig själv :) Jag gillar att ha somriga resbilder på fram och baksida då man gärna längtar tillbaka och blir inspirerad att resa året runt :) Jag hade gjort en vanlig mellanstor almanacka då jag tycker den storleken är väldigt bra :)

#21 - Bara Vara - för att min visdom behöver spridas

Ja dom är fina. Standard julklapp till farmor här i huset :)

#22 - Anna-Carin W

Åh, den skulle jag vilja ge till min fina mamma med bilder på barnbarnen! Vi har många fina bilder sedan i somras då vi var på semester tillsammans. Och så en bild på min pappa som inte finns hos oss längre. Hon skulle bli överlycklig och hoppa högt eller kanske inte så högt men i alla fall ;0) Vore en toppenjulklapp till mamma.

#23 - Nettan

Jag skulle jättegärna vilja vinna en almanacka. Jag börjar jobba igen efter årskiftet efter en lång föräldraledighet och då passar en almanacka perfekt. Självklart så skulle jag ha bilder på min lilla son, som jag kommer att sakna om dagarna.

#24 - Emelie

Jag skulle behålla den själv då jag verkligen behöver en själv till nästa år, och det är ju alltid kul om man får göra den som man själv vill, vann jag skulle jag designa den med ett kollage av bilder från detta år, för att minnas hur det va så jag kan göra nästa år bättre!

#25 - Matilda

Är med :)

Jag vill gärna ha en till mig själv så att jag kan tjuvkika på familjen när jag jobbar ;) Är, som många andra mammor, så himla dålig på att unna mig saker så denna snygga, användbara skulle verkligen vara kul att vinna!

Kram Matilda

#26 - Malin Svensk Björck

Verkligen en underbar sak att ha. Fin och användbar :-)
Om jag vinner skulle jag göra en till min lillasyster med bilder på hennes lilla son som är 4 månader. Den skulle hon älska och ha stor nytta av :-)
Ha en fin vecka!
Mvh
Malin

#27 - Emma Mamma till Eddie & Wilton

Vilken perfekt tävling då jag måste införskaffa en ny kalender till nästa år. Jag skulle välja storlek Medium så den får plats i väskan så man kan hålla koll på dagis/jobb tider. Jag skulle ha bilder på mina barn på bak och fram sida från 2013 kul och minnas tillbaka... Så jag skulle behålla den själv

#28 - Sara

Åh vilken rolig tävling! :-D

Om jag skulle vinna den här härliga kalendern skulle jag gärna behålla den själv då jag är mycket beroende av att skriva upp alla saker för att minnas. Men, jag skulle faktiskt helst av allt vilja ge den till min pappa som nyss blivit pensionär och du vet vad man säger om pensionärer, de har fullt upp hela tiden! Och det har verkligen min lilla pappa. På ett positivt sätt. Han träffar gamla vänner, pysslar på i sommarstugan, bowlar, går på hockey mm. Han skulle behöva skriva upp allt han ska göra på dagarna medan mamma är på jobbet. Så kalendern skulle bli en kul julklapp att ge honom. Jag får självklart hjälpa honom att välja utseende på nätet då datakunskapen inte är den bästa men han funderar på att gå en kurs! Nåja, det blev en lång motivering men nu har jag skrivit den iaf! Jag håller tummarna och hoppas på att ha fixat första julklappen! Tack för en bra blogg med smarriga recept! /Sara

#29 - dianasdrömmar

Barnen skulle få figurera på den och jag skulle behålla den själv då jag har galet mycket att hålla reda på :) kram Diana

#30 - Camilla H

Jag är absolut med. Om jag vann skulle jag göra en personlig väggalmanacka till antingen min syster eller bror, med blandade bilder på bland annat deras familjer och med vår familj på och dylikt. Detta skulle jag som fattig student vilja ge bort som julklapp. Jag ger dessutom ett litet rim.

En lugn jul utan att stimma,
underbart smyckad med massor att minna,
denna almanacka vill jag vinna

#31 - veronica hedlund

jag är jätte gärna med och om jag vann denna fina tävlingen skulle jag göra en fin kalender till min älskade mamma så hon har koll på alla sina sjukhusbesök i en fin kalender med bilder på sina barnbarn. så nu håller jag tummarna..

kram veronica

#32 - N

Om jag skulle vinna skulle jag göra en almanacka med bilder på min hund och mina barn och ge till min syster i julklapp. Hon tar examen i januari, men bor tjugo mil ifrån oss så det vore toppen för henne att få börja arbetslivet med en så fin almanacka. Hon skulle älska motiven :)

#33 - Sofia

Jag vill gärna vinna en sån här :)
I dag när jag var hos doktorn sa han att jag skulle sluta tänka på alla andra och börja tänka lite på mig själv så om jag vann skulle jag behålla den själv ;)

#34 - Sandra

Jag skulle ge kalendern åt mig själv och skulle önska en stor sådan. Min son har en mängd sjukvårdskontakter såväl läkare, sjukgymnaster, tider för bad i varmvattenbassäng, utprovning av skor och ligopedkontakter. Jag har svårt att skilja min jobbkalender från min privata som innebär en annan mängd av möten som är jobbrelaterade och ibland blandar jag ihop alla möten. En privat skulle underlätta. Skulle givetvis ha en bild av mina barn och en på mina förälder som mitt i denna cirkus är en ovärderlig hjälp i detta pusslande. Tack o kram

#35 - SaraH

Hej jag vill super gärna vinna en personliga almanacka..
Jag skulle behålla den själv för den passar super bra till mig för jag studerar och är säljare för ett före tag. så därför skulle den vara bra till min vardag. om jag vinner skulle jag välja en bild med mina barn på den och i storlek mellan.

#36 - Frida

Wow, en tävlig jag vill vara med i! Och som de flesta andra skulle jag ha mina barn , de tre finast i världen för mig ,i almanackan men oxå fina bakverk för jag älskar att baka!

#37 - Gabriella Wikström

Jag vill vinna en till mig själv då jag snart börjar söka jobb efter 3 år hemma. Kommer nog behövas till att komma ihåg alla möten, intervjuer och tider barnen ska lämnas och hämtas. Minnet är inte det bästa efter mammaledighet ;) Sen vore den ju även perfekt att skriva in födelsedagar och jobbtiderna när jag väl får jobb.

Jag hade valt bilder på min underbara lilla familj.
Hoppas på vinst!

#38 - Elin

Jag hade gjort en personlig almanacka till min farmor med egenfotade bilder på barn och barnbarn framförallt, men även på våra hundar som hon älskar! När jag frågade henne vad hon önskade i julklapp fick jag svaret ingenting, men jag vet att detta skulle betyda så mycket för henne. Kanske är det sista julen tillsammans och det skulle vara kul att få ge något personligt och nått lite x-tra som piggar upp när man ska planera sin vardag och inte bara den vanliga bildlösa fula alamanckan.

#39 - Sanna

Jag är gärna med och tävlar, och skulle väldigt gärna vilja vinna en personlig almanacka att ge bort till min bästa vän som nu väntar barn nummer två. Hon är helt fantastiskt och underbar, men samtidigt en av det mest slarvigaste människorna jag vet då hon ofta kommer för sent och har svårt att komma ihåg vad hon har planerat och bokat in.

Detta vore därför den ultimata julklappen att ge henne, och hon skulle bli så glad utav denna fina vinst och jag tror hon skulle beställa en mellanstor almanacka med bilder utav sina barn.

Kram Sanna

#40 - Helena

Jag skulle välja en almanacka i A5 modell, perfekt storlek. Jag skulle behålla den till mig själv då jag har mycket att hålla reda på, två små barn med sina aktiviteter och ett heltidsjobb som förskollärare med alla möten som det är varje vecka. Sen kan man ju skriva ner gubbens aktiviteter nån gång också så man vet vart han håller hus :-D. Jag skulle fylla almanackan med bilder på mina underbara barn och på oss som familj.

#41 - Josefine Norén

Dessa almanackor är helt underbara. Har haft en sådan flera gånger tidigare år men i år har jag varit mammaledig med min son och tyckte inte att jag behövde någon. Har saknat en! Ska nästa år återigen börja jobba då Wilmer ska få vara hemma med sin pappa. Kommer sakna att vara hemma med honom något så enormt så en almanacka med bilder på min familj skulle vara en lättnad att ha med sig till jobbet och titta på om saknaden blir för stor.

Hoppas på vinst!

#42 - Maria Persson

Som nybliven mamma till nummer tre hade denna underbara almanacka i A5-format blivit mycket uppskattad här hemma.. Underbart att kunna samla alla skolbarnets aktiviteter, förskolebarnets tider och lillans bvc-tider på ett och samma ställe-och detta i en almanacka som självklart pryds av våra tre små troll....

#43 - Emely

Vilken härlig tävling!
Nästa år flyttar jag till NY pga jobb och det underlättar mycket om jag har en almanacka i väskan. Jag hade gjort ett collage med bilder på mina vänner och familj så att jag alltid kan titta på dem och känna att de är med mig vart jag än går :)

#44 - Isabelle Karlsson

Jag skulle göra en veckokalender till min kära lilla mamma och proppa den full med så mycket grönt det bara går och kanske slänga in en bild på mig själv när jag var mindre och gulligare! :)

#45 - Isabelle Karlsson

Jag skulle göra en veckokalender till min kära lilla mamma och proppa den full med så mycket grönt det bara går och kanske slänga in en bild på mig själv när jag var mindre och gulligare! :)

#46 - Annika - drömmen om 11 barn

Jag skulle ge detta presentkort till min mamma som fyller år tre dagar efter att denna tävling avslutas. Detta för att hon då ska kunna skapa en egen, personlig almanacka. Jag vet att hon skulle fylla denna med bilder och minnen...
Hennes bästa vän och fyrfoting kommer få somna in för gott... detta pga sjukdom. När denna tävling avslutas har detta redan hänt och mamma är förkrossad redan nu förstås... att få ge henne detta skulle värma både mitt och hennes inre då jag vet att hon kommer forma almanackan för 2014 efter jycken... Jag kommer då i samma veva ge henne en skiva med alla de bilder jag tagit på vovven under de år som hon funnits med i vårat liv...under 10 år hinner man ju knäppa några foton ;)

Kram Annika
[email protected]

#47 - Hondjur

Hej!

Jag skulle hemskt gärna vilja vinna då jag älskar deras almanackor!! Detta året tillåter inte riktigt ekonomin då det är mycket annat som måste gå före!
Men almenackan är verkligen guld värd för en som mig som är både lite senil, lite disträ och har en hel del på gång runtikring hela tiden.
Sedan hoppas jag på att få börja plugga till våren oxå! ;)
Självklart kommer almanackan prydas med bilder på skrothögen (aka femåringen) ;)

#48 - Karolina

Efter att ha väntat och längtat efter att bli mamma i så många år har vi nu fått en liten prins. Så självklart skulle han få pryda en mellankalender om jag vann. Har jobbat som lärare i tio år och haft en tråkig lärarkalender men nu i år när jag är mammaledig vore denna perfekt.

#49 - Veronica

Åh en almanacka hade inte varit helt fel att vinna. Den jag har nu fick bada i kaffe häromdagen när lilltösen skulle hjälpa mig att analysera folksagor. :/
Bilder jag hade valt till almanackan hade varit på mina fem underbara barn. De fastnar inte alltid på samma bild men ett underbart collage på dem hade varit fint. Då hade jag haft dem med mig hela tiden i skolan och på jobb.

#50 - Anna Lundkvist

En riktig almanacka som tar mig till sommaren. Bilder från havet och stranden.

#51 - Ejkej

Tänk vad bra det skulle vara, jag börjar jobba igen efter jul, efter att ha varit föräldraledig i ett år. Jag kommer sakna att mysa med mina små kottar så det skulle vara perfekt att få bära med bilder på dom och som lärare är en almanacka livsviktig för att ha koll på prov och utvecklingssamtal och liknande. Skulle jag vinna skulle jag välja en almanacka STOR.

#52 - Chanette G Andersson

* jag skulle behålla den själv.
jag har pinsamt dåligt minne (mycket pga min panikångest tyvärr).
tom min 89 åriga mormors mor har bättre minne så denna hade kunnat
rädda mig från en hel del pinsamheter ha ha ha

* jag skulle valt ett svart vit foto jag tagit på min make, mina 2 söner o mitt
gudbarn engla där de står på toppen av ales stenar.. så vackert...

#53 - Jessica Sundberg

Jag skulle göra en almanacka där jag skulle skriva ner alla barnens, mina och makens aktiviteter så vi har full koll. Just nu ska man vara glad att man lyckas rodda ihop så mycket man kan. Kollen är inte den bästa :-)

Korten skulle självklart vara på familjen - det bästa man har!

Almanackan ska ligga framme på kökshurtsen, där alla kan se den och det ska vara lätt att skriva in nytt.

#54 - Sandra Mårtensson

Jag hade gjort en almanacka till mig själv med foton på barnen och sambon. I almanackan skulle jag lagt till blanka pappren så att barnen kunnat rita teckningar till mig.

Sedan jag fick tredje barnet i augusti så har minnet svikit mig ordentligt. Förra veckan satt jag på fel vårdcentral och väntade på barnmorskan för efterkontroll! Det blev ett litet pinsamt samtal till barnmorskan och hon fick sig ett gott skratt. Så.. En almanacka vore alltså en underbar räddare i nöden!

#55 - Lina Eckerström

Ja nu när min personliga almanacka börjar ta slut är det ju dags med en ny. Och denna gången ska den prydas av 2 fina tjejer. Vi fick nämligen tillökning av en lillasyster för en månad sen :) Nästa fredag är det dags för syskonfotografering hos en vän så då ska det väl kunna bli en perfekt almanacka bild :) Hade behållt den själv. Är många tider & aktiviteter att hålla reda på med 2 barn :)

Hoppas hoppas !
Ha en fin dag !

#56 - Sara

Jag skulle gärna vilja vinna en till min make. Han har alltid en jobbkalender men den är ju så fruktansvärt ful och tråkig. Så jag slulle vilja ge den till honom med bild på vår dotter och en bild på vårt bröllop då vi gifte oss i somras. :)

#57 - Caroline p

Åh om jag vann så skulle jag ha bilder på mig och min lilla familj. Lilla L är bara 4 månader och så söt. Almanackan skulle mormor få som bor 100 min bort, Sverige är långt.

#58 - Amanda

Som masterstuderande småbarnsmamma så hade jag använt fina bilder på familjen som omslag för att påminna mig själv om att det viktigaste kalendern kan innehålla är familjetid! Masteruppsats i all ära men utan tid för mina små så är allt bortkastat!

#59 - liselotte

Jag är jättegärna med och tävlar. Skulle ge almanackan i julklapp till min dotter, som har haft en almanacka från personlig almanacka tidigare, och jag vet att hon tyckte väldigt bra om den. Hon skulle säkert pryda almanackan med fina bilder på hennes son. Mvh Liselotte

#60 - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Men oh vilken härlig tävling. En fotonörd som jag ääääälskar produkter med bilder och faktiskt har jag ingen almenacka ännu. Jag skulle välja en syskonbild på min fyra älsklingar där de förmedlar glädje. Då kan jag bli extra glad varje gång jag tittar på den och inte är med dem. Almanackan skulle jag ha mestadels på jobbet för att ha koll på saker, men även för att skriva ner privata saker. Ordning och organiserat det gillar jag.

#61 - Dessie - Mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis

Första tanken var att göra en söt liten almanacka till mig själv med fina bilder på Alicia & Kevin.. men sen kom jag att tänka på mitt lilla företag! Skulle verkligen behöva en bra och fin almanacka för att ha extra bra koll på tider & dagar & kundmöten! Lille du - Secondhand för bebis & barn skulle få pryda framsidan!

Kraam!

#62 - Therese

Jag är med, tävlingen passar perfekt just nu!
Jag skulle vilja ha en liten (inte för liten och inte för stor) som är lätt att ta med sig. I den skulle jag ha mina egna bilder som jag tar. Är utbildad fotograf och vore roligt att ha sina egna bilder! Jag har otroligt många möten och tider att komma ihåg, så många att kalendern i min mobil är full (nu under november månad) och det går inte att lägga till fler... Så en sån här skulle passa perfekt just nu! Där skulle jag skriva alla intervjutider, jobb jag sökt, om jag fått något jobb, möten med arbetsförmedlingen, läkaren, terapeuten osv.

Gillar inte att köpa kalendrar som alla har, jag vill liksom sticka ut från mängden!

Tack för en superfin tävling!

#63 - Ina

Jag älskar dessa almanackor! Köper en till mig själv varje år och har gjort i fyra år nu.
Jag skulle vilja göra en väggalmanacka till mina föräldrar med bilder från vår resa till Milano. De reser väldigt mycket i sina jobb och en gemensam almanacka har länge varit viktigt för att deras liv ska gå ihop. Vi bor också på varsitt håll jag, dem och min bror så det vore fint att dom genom almanackan kan påminnas om hur roligt vi har tillsammans. Lite som att vi är med dem fast vi inte är de :)

#64 - care69

Jag är gärna med!
En stor almanacka med plats för info om träning, väder, vad man äter, vad man gjort mm
Jag skulle välja att ha mina barn på framsidan och så skulle jag ju behålla den själv.
Tipsat.
http://care69.blogspot.se/2013/11/4-dec-vinn-en-personlig-almanacka.html

#65 - Jeanette

Jag är gärna med och tävlar! Jag skulle göra en kalender med roliga bilder på eleverna och sedan lotta ut den till en elev.

#66 - Mirjam

Åh, vilken rolig tävling! Är gärna med. :)
Om jag vann skulle jag göra en hyfsat liten almanacka som får plats i handväskan. Jag skulle välja bilder på mig och min familj.

Ha det bra!

#67 - Alice

Hej! Om jag vinner skulle jag inte göra almenackan själv utan ge bort hela grejen till min kompis. Hon skulle alltså få designa den hur hon vill och sen självklart få den. Men kan tänka mig att hon skulle ha en bild på sig och sin pojkvän!

#68 - Annika

Jag är med!
Eric Saade skulle få pryda min almanacka. Han är mitt solsken alla dagar och han gör mig så otroligt lycklig!

#69 - annika

Till min svärmor som är en fattig folkpensionär
allt hon ger men inget begär
skulle fixa bilder av alla hennes 15 barnbarn i almanackan

#70 - Desirée

Skulle jag ha turen att vinna skulle jag välja bilder på barnen, mig och maken - men främst på barnen. En fotoalmanacka i storlek A5 skulle vara perfekt!
Jag skulle ge bort den till en nära anhörig som förmodligen inte har allt för många år kvar att leva och som skulle uppskatta att få en almanacka med foton på de personer som tycker om henne väldigt mycket, som tänker på henne varje dag och som vill att hon ska veta att hon är högt älskad.

#71 - Henriette

Jag skulle vilja ha en almanacka, och behöver verkligen en almanacka också. Jag har så mycket att hålla koll på nu. Det blir ju snart OS, och då måste jag verkligen planera för att hinna med skolan.

Jag skulle vilja ha en bild på mig och min förebild Emil Jönsson, han ger mig så mycket inspiration, och gör att jag orkar med dagar så är allmänt tråkiga och grå.

#72 - Jenny

jag skulle ha med bilder från utlandssemestrar :)

#73 - Johanna

Jag skulle göra en kalender för nästa år, mitt sista år på lärarutbildningen! Ett bra år med andra ord. Hade fyllt den med bilder på det som håller mig motiverad, min dotter och min sambo. Som även han är utbildad jurist om ett år. Jag skulle behålla den själv för att hålla koll på tentor, kurser och en nedräkning :D

#74 - Emma S

Skulle jag göra en almanacka är det numera väldigt enkelt att välja vilka bilder som jag skulle använda. Sedan sonen föddes för två månader sedan har mitt bildbibliotek flerdubblats med alla fina bilderna på honom och min almanacka skulle vara ett hopklipp av dessa underbara bilder.
Jag skulle verkligen behöva en almanacka nästa termin då tanken är att jag och sambon ska dela på föräldraledigheten då så någonstans att skriva upp när jag ska jobba, när jag ska vara hemma samt när jag ska ta tid att gå några av de kurser jag planerat att läsa under våren. Så därför skulle jag vara något självisk och behålla den för mig själv :-)

#75 - Carola L

Jag skulle göra en kalender åt min man, med en bild på mig och storgäddan jag tod upp *s*

#76 - Anna Hägg

jag skulle göra en almanacka med min son
och pojkens mormor skulle få'n :)

#77 - Elin Maria

Lyssna nu så ska jag förtälja,
vilken almanacka jag skulle välja.
Jag känner mest för en kalender i mellanstorlek,
men den får absolut inte vara brun eller gråblek.
En egen näckrosbild får pryda mitt omslag,
ett rosa gummiband gör att den känns som jag.
Insidan håller jag fri från rutor och ränder,
det låter mig fritt skriva ner vad som händer.
En väderstation som inlägg skulle vara fantastiskt kul,
lägg sedan till veckans träning som modul.
På slutsidorna får jag en chans att vara kreativ,
där väljer jag en målarbok som jag kan ha som tidsfördriv.
Döper den slutligen till ELINs almanacka och så rätt årtal,
ja, precis så blir resultatet av mina personliga val!

#78 - Veronica

Åh, jag vill så gärna ha en liten eller mellan almanacka med bilder på mina barn och kanske någon från bröllopet i somras! Självklart vill jag behålla den själv ;)

#79 - Emma

Jag skulle göra en almanacka som både passar till skolan, jobb och vardag. För det är så nästa år kommer se ut. Fullt upp och mycket planering. Därför skulle en ny stor almanacka sitta riktigt fint så jag kan hålla koll på allt som händer.
Jag skulle nog välja att ha bilder på min brorson, han är trots allt det bästa jag vet och min fina guldklimp. Jag träffar honom inte så ofta, så det vore underbart att få bära med honom varje dag. Och jag har så många fina och knasiga bilder på honom. :)

#80 - Karin

Jag skulle göra en mellanstor kalender och några egentagna naturbilder skulle få pryda den och såklart ett foto på mina barn ♥
Jag pluggar på 3 olika högskolor just nu så det är mycket att hålla reda på. Inför 2014 skulle det vara bra att ladda upp med en kalender som hjälper till att hålla ordning på allt i kaoset :)

#81 - Louise

Jag skulle gjort en mellanstor almanacka med bilder på mina barn och min man - almanackan hade behövts till alla våra sjukhusbesök och hade livat upp vardagen lite så när det måste skrivas in tråkiga saker i almanackan så kan den ändå skänka ett leende.

#82 - Marlene

Jag skulle göra en liten och ge till min Sambo som just nu både pluggar och jobbar och inte har någon ordning på nånting... den skulle fyllas med bilder från våra år tillsammans och våra härliga resor.

#83 - Helena

I mars ska jag börja jobba igen efter nästan ett års föräldraledeighet, så jag skulle välja bilder på barnen så jag kan ha dem med mig på jobbet. Det blir jobbigt nog att inte kunna krama dem dagarna i ända, men lite bilder i en kalender skulle göra det lite lättare. En mellanstor kalender hade blivit alldeles perfekt - och kanske mannen hade fått vara med på ett hörn också.