bambi

Är ni redo för vintern?
 
Det är tufft att vara lillasyster, man får hela tiden ärva allt av storebror. Men i år har faktiskt Leah fått en helt ny vinteroverall! Reima har sponsrat oss med en massa fina vinterkläder till barnen så nu fick äntligen Leah en helt ny overall. 
 
 
Hur mysig är den inte?? Jag skulle också vilja ha en. Speciellt när man ständigt får höra hur otroligt bra Reimatex overallerna är så känns det som nåt man själv skulle vilja ha till vintern.
 
Årets overaller har en massa fina färger och mönster så det var svårt att välja men jag har alltid försökt att välja färgglada overaller till barnen. Folk brukar le bara dom ser barnen och ibland har vi till och med fått kommentarer från främlingar om barnens färgglada overaller. Dessutom så syns dom väl och man hittar snabbt dom :)
 
 
Förstärkta knän och extra slitstarka förstärkningar vid bensluten. Huvan är avtagbar (och det är fuskpäls!) och hela overallen kan tvättas i 40 grader och tumlas! Denna overall (Joanna overallen) har en vattenpelare på 10000 mm.
 
 
En sak som jag inte visste var att Reima även har skor och stövlar! Det är ju verkligen toppen! Så jag valde ett par vattentäta stövlar som heter Aulis. Gummisulan är halkfri och flexibel och inuti finns ett varmt teddyfoder.
 
 
Jag blev positivt överraskad över hur bra handskarna satt. Jag tycker annars att man aldrig får på barnen handskarna ordentligt men dessa satt riktigt bra. Perfekt med ett par vattentäta Reimatec handskar.
 
Så, som ni ser så är vi, eller i allafall barnen, redo för vintern! Är ni också det?
#1 - Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Jag tror att vi är redo :) Det kommer märkas snart om inte annat ;)

#2 - LILITH - Boktokig mamma med borderline

Kläder har vi. Maja fick massor med jackor och termobyxor av sin kusin, och hennes gamla passade Leo. Funderar däremot på att ändå köpa en overall åt Leo för med hans motoriska svårigheter har han lite problem med att få till det bra med termobyxorna

#3 - Jeanette

Oj vilken fin overall hon fått:)

Vi är väl rätt så redo för vintern. Dottern behövde sig en ny overall och det fyndade jag för ynka 144 kr på Tradera *haha* Absolut inget fel var det på den, så det blev jag glad för. Skor och så är klart också. Tror det är bara jag nu som kan behöva mig nya vantar och ev en mössa.

#4 - Nina Barksenius - Healthy Heroes

Mysig blogg ^^ och vad mysigt att få ny overall :)

#5 - AktivaDagar

Grattis till bra vinterkläder om ni har Reima tec... Vill även tipsa om att de har en tunnare variant av vattentät vante, för vår och höst... Vattentät förstås....

#6 - Jenny

Vilken superfin overall!

#7 - Elin - Livat på torpet

Vilken fin! Jag gillar också färgglada vinterkläder. Tycker om när barn syns väl :)

Jag TRODDE vi var klar. Men så testade jag overallen på Ingrid som var på tok för stor. Man märker ganska tydligt nu att hon är bra mycket mindre än sina bröder :)

#8 - storasyrran

Reima är toppen! Våra barn har haft det varenda vinter och de har aldrig behövt några extrakläder! De har alltid varit torra och varma och det tror jag är en bidragande anledning till att de älskar att vara ute i alla väder! Dessutom har vi budat hem på tradera och sen året därpå sålt dem där och fått tillbaka en slant! Toppen!

Härlig overall Leah har fått, underbart färgglad!

#9 - Lina

Jag har oxå beställt en massa kläder ifrån Reima, men de är på vilovägar :( Hade deras overall förra året och var super nöjd, så fina och bra kläder, kram

#10 - Anonym

Varför ska man behöva ärva bara för att man är lillasyskon?! Ibland kan jag förstå, men jämt.. Förutom när det blir sponsrat.

Svar: Haha, det var lite halvt ironiskt. Men just när det gäller ytterkläder brukar Leah ärva :)
bambi

#11 - Anna - Med Alvora i famnen, en framtid av spänning

Åh vilken underbart fin overall! Barnet också såklart!