bambi

Chokladfestivalen
 
Som ni kanske vet så var det ju Chokladfestivalen denna helgen. Precis som Underbara barn mässan så var Chokladfestivalen ute vid Älvsjö-mässan, så jag har hängt där hela helgen!
 
 
Vi har varit på Chokladfestivalen flera år i rad nu. Det är verkligen en helt underbar festival, speciellt när man älskar choklad! 
 
 
Barnen följde med, mest för att titta när jag tävlade, och då skulle Leah klä sig som choklad.... haha... och kom med sin bruna dräkt från me&i.
 
 
Roy Fares stod och bakade inför publik.
 
 
Det fanns flera montrar med chokladfontäner.
 
 
Och en massa goda, chokladiga bakverk!
 
Jag handlade en del (det går ju inte att komma därifrån tomhänt), macarons, praliner och extra fin kakao till bakning.
 
 
Men jag var ju där främst för att tävla i konditor/bloggduellen förstås! Mer om den senare....  ;)
#1 - TUMADRE

Åh. Rena himmelriket för en chokladälskare! Känner plötsligt för att springa ner till Ica och köpa något gott att mumsa på ikväll...!

#2 - Lina

MUMS vilka härliga bilder :) Väntar m spänning på hur d gick för dig ju? Kram

#3 - Katta Kvack

Mm! Gudars så gott!

#4 - Idis

Tack för en bra blogg med intressant läsning och inspirerande recept!!
Jag vill bara tipsa om att det nu är Fairtrade focus veckor och just nu har de en tävling http://fairtrade.se/2013/10/tavla-med-ditt-basta-fairtrade-recept/ Tänkte att det kunde passa dig!

#5 - Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Åhh jag ville också köpa med mig någon smarrig choklad hem, men sambon väntade utanför och han hade visst fått med sig pengarna...