bambi

Krispig corn flakes kyckling
Om ni har varit i USA och ätit på Kentucky Fried Chicken så är nog detta recept det närmsta man kan komma hemma i sitt eget kök. Det blir krispig saftig kyckling med den rätta smaken. Väldigt barnvänligt är det också! 
  
 
500-600 g kycklingfilé
5-6 dl corn flakes
3/4 dl riven parmesan 
salt, peppar och paprika
3 msk vetemjöl
½ dl vispgrädde
 
1. Värm ugnen till 200 grader.
2. Dela kycklingfiléerna i 2-3 bitar på längden.
3. Krossa corn flaksen i en påse (håll koll så att det inte blir något hål i påsen!). Blanda sedan ner den rivna parmesanen i påsen.
4. Häll upp vetemjölet i en skål eller djupt fat och blanda med kryddor.
5. Häll upp vispgrädden i ytterligare en skål (eller djupt fat).
6. Vänd varje filé i först mjölet, sen grädden och stoppa tills sist filén i påsen och skaka. Lägg sedan på en plåt.
7. Stek kycklingen i ugnen i ca 25-30 minuter.
 
 
#1 - Angelica

Så många roliga recept du kommer med :) Vad åt ni till detta?

Svar: Vi åt strips, men jag känner att jag borde ha gjort någon rolig sås till :)
bambi

#2 - Nadja Karademir

Åh så gott det såg ut :) det skall vi testa next time det blir kyckling här hemma :)

#3 - Linda-Matstugan

Ser grymt gott ut! Kramar

#4 - Pudding

Vad passar att servera till den kycklingen?

Barnen gillar corn flakes, och jag gillar parmesan, så detta recept måste jag bara testa snart!

Svar: Vi åt strips till :)
bambi

#5 - Angelica

Tack för svaret, tror det blir jättegott med strips och en spännande sås till!

För övrigt så är jag dålig på att kommentera, men jag gillar verkligen din blogg och jag blir glad varje gång jag ser på Bloglovin att du uppdaterat :) Du har mycket bra tips om både det ena och det andra, och jag som har fullt upp med en liten tjej på 9 månader och en pojke på 2 1/2 hittar mängder av saker som jag gillar här. Barnkläder, leksaker, mumsiga och barnvänliga recept... Du inspirerar verkligen :)

#6 - Ylva Nilsson

Jag och min sambo testade detta ikväll! (jag läste detta inlägg i min mobil, tog en skärmdump på det och mmsade det till honom och sa "det här ska vi ha ikväll, köp ingredienser!") Det var supergott, och tänk att det var så enkelt! Till hade vi kokt potatis, bearnaisesås och sallad. Dock glömde vi köpa grädde, med det funkade med mjölk+ett halvt ägg också.
Tack för en härlig blogg !

Svar: Va roligt att höra! :)
bambi