bambi

Par som träffas på nätet...
Jag och maken har ju varit tillsammans ett tag, snart 12 år närmare bestämt. Det som var lite ovanligt på den tiden var att vi lärde känna varandra på nätet. Men vi är båda datanördar och hade tidigt datorer och internet (på den tiden när man hade uppringd modem). När vi blev tillsammans så tyckte vi nästan att det var lite pinsamt att vi hade träffats på nätet så vi funderade på om vi skulle hitta på nån historia om hur vi träffades.
 
Nu är det inte lika ovanligt att träffas på nätet. En undersökning bland 20 000 par som gifte sig mellan 2005 och 2012 så hade en tredjedel träffats på nätet!

 
Men det som jag tyckte var intressant var att dom som hade träffats via internet skiljde sig inte lika ofta som andra par och upplevde också att deras äktenskap var lyckligare (bråkade mindre, litade mer på varandra och var mer förälskade i varandra).
 
Lite roligt hur tiderna kan förändras, för att det kändes lite pinsamt att vi var två datanördar som hade träffats på internet till att det ses som något positivt! Men jag tycker faktiskt att mycket i den studien verkar stämma in på oss också. Jag kan fortfarande få pirr i magen när jag tänker på maken, jag brukar längta efter honom och vi bråkar inte så ofta. Och vi litar helt klart på varandra! Jag har aldrig haft någon anledning att inte lita på maken och vi ljuger aldrig för varandra. Det där med lögner i ett förhållande har aldrig något gott med sig!
 
#1 - EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

Jag och Nicke träffades också på nätet (ICQ) 1999 och än håller vi ihop :-)

Jag var också tidig med dator. Köpte min första när jag fick mitt första jobb 1994, också uppringt modem... tänk att man orkade med det. Min mormor har fortfarande sånt modem fast numera så surfar hon på vårt wifi då vi bara bor en lägenhet ifrån varandra.

Svar: Och vi träffades på IRC, men chattade också en hel del på ICQ. Det var tider det :)
bambi

#2 - Stadstjej blir Lantlolla

Mannen & jag träffades också via nätet för 7-8 år sedan. Tycker man lär känna varann på ett annat sätt än om man träffas irl. Man "lär verkligen känna varann på djupet" innan man ens träffats. Hade det inte varit för nätet så hade vi verkligen Aldrig träffats. Han var en man på landet & jag en stadstjej. Vi är/var så olika men på alla sätt men klyscha vi kompletterar varann. Hade vi träffats irl hade vi aldrig ens tittat åt varann. Nu är vi lyckligt gifta med två barn :-)

#3 - Hanna Fornhem

Jag och maken träffades också på nätet, på Spray date 2002. Visst var jag lite skeptisk till datingsidor först, men det blev ju bra ändå :)

#4 - Johanna

Jag och maken träffades också på nätet... det är 14 år sen nu :-) Var precis som du känner, lite pinsamt att berätta på nått sätt!!!

Vi gifte oss på våran 1 årsdag, vi har tre barn, hus, tre katter och marsvin.... O vi älskar varann ♥

#5 - Rebecca Wipp Ovin - Den skönsjungande nyblivna mamman

Jag och min man är precis på gränsen till den där statistiken. Vi träffades för 3 och ett halvt år sedan på nätet och gifte oss förra sommaren.

På vårt bröllop hade mina kompisar skrivit ett sång till oss men så blev de oroliga för de hade skrivit med att vi träffades via nätet. De fick för sig att det kanske var hemligt och att de inte kunde sjunga det. Men det var det såklart inte :-). Lustigt hur det kan vara!

#6 - Rebecca Wipp Ovin - Den skönsjungande nyblivna mamman

Jag och min man är precis på gränsen till den där statistiken. Vi träffades för 3 och ett halvt år sedan på nätet och gifte oss förra sommaren.

På vårt bröllop hade mina kompisar skrivit ett sång till oss men så blev de oroliga för de hade skrivit med att vi träffades via nätet. De fick för sig att det kanske var hemligt och att de inte kunde sjunga det. Men det var det såklart inte :-). Lustigt hur det kan vara!

#7 - Helena

Jag och min man träffades också på nätet (Facebook) för 5 år sedan och är gifta sedan 2010! :)

#8 - Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Jag och min sambo träffades också via nätet :) Älskar klänningen du hade på bröllopet!

#9 - Hanna E

Min man och jag träffades inte på nätet utan på golfbanan, men via kompisar som jag hade träffat på nätet.
När jag skulle ta upp golfen igen efter att jag hade flyttat till Stockholm så sökte jag efter personer i min ålder och livssituation (singel) som spelade golf eftersom det på min golfklubb var mycket par som spelade.
Vi var några som träffades och spelade golf lite då och då och så skulle vi åka iväg på en golfhelg. För att fylla två bilar så bjöds bla min blivande man in och blev en del i gänget och på den vägen är det.

#10 - Reggi

Jag och min sambo träffades på nätet också för 4 år sen snart 5 år, på en spela sida som heter Spigo.På våran 4 års dag så förlovade vi oss :) Kul och läsa om andras historier hur de träffades :)

#11 - Malin

Jag och sambon träffades på mötesplatsen. Chattade och pratade i telefonen i 10 dar, sen åkte jag till honom och sen dess är jag kvar. Det är 6 år sen, och nu har vi 2 barn och hus och jag är lika kär fortfarande.