bambi

Bakkväll hos Panduro Hobby
 
Idag är jag lite trött (men det är skönt att det är fredag!), kom hem runt kl. 21 igår efter ett väldigt mysigt event hos Panduro. Så jag hann precis se premiäravsnittet av Hela Sverige Bakar! Tyckt elite synd om han som åkte ut i första avsnittet, kändes som att han hade en massa otur.
 
Men vi var några bloggare som var inbjudna till Panduro för att testa några nyheter, bland annat deras skumtoppar!
 
 
Vi bjöds på mini-cucpakes gjorda på deras egna mixer och essenser.
 
 
Thomas Panduro var där och berättade om företaget som hans farfar startade. Nu äger han och hans bröder företaget tillsammans. Jag tycker att det är så häftigt med familjeföretag som har funnits så länge och vuxit så stort!
 
 
Panduros bakexpert, som tar fram alla deras mixer, var där. Det är även hon som bakar allt till deras bilder. Ett riktigt proffs alltså!
 
 
Vi fick själva testa och dekorera eclairs och cupcakes och ta med hem. Jag fyllde ne hel ask med mina små kreationer.
 
 
Vi fick även se och testa nyheten Loop de doo, som mna kan göra egna armband och halsband med.
 
 
En annan nyhet är Snap som är en förenklad version av scrapbooking med färdiga sidor att bara fylla i och fickor att stoppa i bilder i. Sen kan man enkelt sätta dit klistermärken och annat. Det verkade jättekul och en bra present till någon som tycker om att pyssla men kanske inte har tid med scrapbooking. 
 
 
Jag passade på och shoppade lite när jag var där och köpte lite bakprylar men också ett pyssel-kit till barnen. Det är två små krukor som dom får måla (det ingår "ögon" och färg) och sen planterar man lite gräs i krukan som får växa som "hår" (även det ingår i kitet). Det tror jag blir jätteroligt för dom!
 
 
Vi fick även en goodiebag med nyheterna och lite annat roligt  :)
#1 - dianasdrömmar

Åh, synd att jag var sjuk och missade det såg mysigt ut kram Diana

#2 - therese

Såg mums ut det där! Tänkte tipsa om en glassort som vi fått upp ögonen för. Vet ju att du gillar glass, och bakverk. Då är detta en hit. Prova Mormor Magdas kakdegs glass. Finns på utvalda affärer i stockholm. www.darproducerat.se

Sjukt god!

#3 - Elin - Livat på torpet

Men oj så gott! Och dom där små krukorna .... måste nog köpa dom till grabbarna här hemma :)

#4 - Världens bästa Maria

Avin visade sig vara ett paket med trädgårdsredskap! Tack igen för den fina vinsten! :-)

#5 - Carolina

Åh, vilken roligt event - det skulle jag gärna varit på! kram

#6 - Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Åhh så roligt! :)

#7 - ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

gu så gott de såg ut!
kan dock ändå inte få ihop panduro med bakverk tycker de är mer en pyssel butik men kul me nytt =)